PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Blisko 24 mln osób odwiedziło Orliki w 2014 r.

  • PAP/AT    8 kwietnia 2015 - 08:44
Blisko 24 mln osób odwiedziło Orliki w 2014 r.
Na Orlikach brakuje wielu grup społecznych. Korzystali z nich głównie chłopcy i mężczyźni (fot. osir.strzegom.pl)

Ponad 2600 boisk sportowych Orlik w 16 województwach odwiedziło blisko 24 mln osób.




Wielofunkcyjne boiska sportowe Orlik zanotowały w ubiegłym roku blisko 24 miliony wejść. Najpopularniejsza jest piłka nożna, ale gra się na nich także w koszykówkę, siatkówkę, tenis, badminton. W sumie 70 różnych dyscyplin, aż po... bule.

Ponad 2600 obiektów w 16 województwach odwiedziło 23,7 mln osób (liczba wejść), z czego 17,5 mln stanowiły dzieci i młodzież, 5,5 mln dorośli, a 0,7 mln seniorzy - podała realizująca ten ogólnopolski projekt Fundacja Rozwoju Kultury Fizycznej (FRKF). Pełna jego nazwa to "Animator - Moje Boisko Orlik 2012", a finansowany jest ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki.

"Rok 2014 był czasem pozytywnych zmian, w które zaangażowali się animatorzy orlików, samorządy, organizacje pozarządowe i społeczności lokalne. Przez cały rok staraliśmy się szukać nowych odbiorców naszej bogatej oferty sportowej. Docieraliśmy do nich poprzez portal naszorlik.pl i animatorów, świetnie przygotowanych do pracy z różnymi grupami priorytetowymi, wprowadzającymi nowe, bardzo ciekawe pomysły do oferty Orlików" - powiedziała Monika Chabior, prezeska FRKF, operatora programu Nasz Orlik.

Czytaj tez: Orliki nie tylko dla dzieci i piłkarzy. Zobacz raport

Prowadzone w 2013 roku badania wykazały bowiem, że na Orlikach brakuje wielu grup społecznych. Korzystali z nich głównie chłopcy i mężczyźni. W oparciu o badania socjologiczne, prowadzone w partnerstwie z Centrum Wyzwań Społecznych przy Instytucie Studiów Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, Fundacja podjęła próbę takiej zmiany oferty Orlików, aby była ona atrakcyjna dla nowych grup - szczególnie dla kobiet i seniorów.

Wymagało to nie tylko szeregu działań edukacyjnych, ale także położenia nacisku na konieczność dotarcia z ofertą do szerszego grona odbiorców w procesie szkolenia animatorów, czyli osób pracujących na Orlikach i prowadzących na nich zajęcia na co dzień. Ich zaangażowanie i niestandardowe pomysły zaowocowały już po roku widoczną zmianą profilu społecznego uczestników zajęć.

Statystyki wskazują między innymi, że liczba Orlików, z których dziewczęta nie korzystają nigdy, spadła z 5 procent na 0, a tych, z których nie korzystają kobiety, zmniejszyła się z 36 do 9 proc.

Pozytywne zmiany dotyczą też grupy przedszkolaków. Liczba Orlików, na które chodzą codziennie, wzrosła z 8 do 15 proc. Z kolei odsetek tych obiektów, z których nie korzystają w ogóle, spadł z 24 do 15 proc., a w przypadku seniorów - z 49 do 31 proc.

"W tym roku planujemy kolejne działania, które przyczynią się do dalszego rozwoju orlikowej społeczności" - zapowiada Chabior.

W jej opinii bardzo ważnym elementem projektu jest partycypacja jego uczestników (samorządów, animatorów, organizacji pozarządowych) w dyskutowaniu i tworzeniu planów rozwoju funkcjonowania Orlików, wypracowywanie wiedzy wspólnej, wspieranie i popularyzowanie innowacji (szczególnie w sposobach prowadzenia zajęć, ale również zarządzania).





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.