PARTNER PORTALU
  • BGK

Budowa metra na Bródnie idzie pełną parą. Przed budowlańcami ważny etap

  • AKC    19 sierpnia 2019 - 16:43
Budowa metra na Bródnie idzie pełną parą. Przed budowlańcami ważny etap
Na stacji Bródno trwają już prace przy zbrojeniu pierwszej sekcji stropu (fot. UMW)

Pełną parą idą prace na budowie północno-wschodniego odcinka linii metra M2. Lada moment rozpocznie się betonowanie płyty stropowej korpusu przyszłej stacji Bródno.




  • Wszystkie stacje linii M2 budowane są metodą podstropową.
  • Polega ona na tym, że najpierw buduje się betonową płytę - przyszły strop stacji, a następnie wybiera się spod niej ziemię i w ten sposób powstają kolejne poziomy stacji aż do płyty dennej.
  • Na stacji Bródno trwają już prace przy zbrojeniu pierwszej sekcji stropu.

Na pozostałych stacjach Zacisze i Kondratowicza trwają prace przy budowie kolejnych ścian szczelinowych, które stanowić będą jednocześnie ściany boczne stacji. Prace te wykonywane są przy użyciu specjalnych głębiarek, które pozwalają na precyzyjne wykonanie głębokiego, a jednocześnie wąskiego wykopu.

To w nim następnie umieszczana jest klatka zbrojeniowa. Na koniec wykop zalewany jest betonem tworząc ścianę szczelinową. To bardzo ważny etap budowy, ponieważ to pierwszy konstrukcyjny element przyszłych stacji.

Place budowy tego odcinka położone są bardzo blisko zabudowań mieszkalnych, dlatego wykonawca montuje już ekrany akustyczne. Dzięki temu minimalizowane jest negatywne oddziaływanie budowy. Ekrany obecnie stawiane są na stacjach Zacisze i Bródno.

Czytaj też: "Budowa skończona". Warszawskie metro dłuższe o trzy stacje

Zgodnie z podpisanym we wrześniu 2018 r. kontraktem na północno-wschodniej końcówce metra powstaną trzy stacje - C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 „Bródno” u zbiegu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej.

Połączą je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstanie również duża hala z 11 torami,  która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł ma 36 miesięcy.

Autorem projektów dla metra budowanego na Bródnie jest pracownia ILF Consulting Engineers Polska, która wygrała konkurs na wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej. Twórcy zaprojektowali m.in. rastrowe ściany zatorowe i wykonane z betonu, częściowo przeszklone wejścia na stacje.

Warszawa buduje metro, Kraków stawia na tramwaje

Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie przygotował opracowanie, którego celem jest określenie czy i na jakich warunkach możliwe będzie zaprojektowanie i wybudowanie linii tramwajowej pod Wawelem. Wynika z niego, że jest to możliwe, a pomysł budowy nowej linii został zgłoszony do zaopiniowania przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

Czytaj też: Tramwaj pojedzie pod Wawel? Pomysł budowy linii czeka już na opinię konserwatora

ZTP proponuje, by linię tramwajową poprowadzić od Filharmonii Krakowskiej do Wawelu ulicami: Straszewskiego, Podzamcze, św. Idziego w kierunku ul. św. Gertrudy. W opracowaniu przeanalizowano istniejący stan ulic, biorąc pod uwagę uwarunkowania planistyczne, przestrzenne i transportowe.

Zdaniem magistratu Kraków może być niczym Praga czy Lizbona, gdzie linie tramwajowe są zlokalizowane w historycznej tkance miejskiej.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.