PARTNER PORTALU
  • BGK

Centrum Kreatywności odmieni warszawską Pragę?

  • aw/PAP    21 października 2015 - 17:42
Centrum Kreatywności odmieni warszawską Pragę?
Całość tworzy tradycyjną praską "studnię" (fot. R. Motyl/ UM Warszawa)

W drugiej połowie 2016 r. ma zakończyć się budowa Centrum Kreatywności Targowa 56 na warszawskiej Pradze. To inwestycja, która ma przyciągnąć na prawy brzeg Wisły firmy z sektora kreatywnego.




W środę (21 października) po terenie budowy centrum dziennikarzy oprowadzał wiceprezydent stolicy Michał Olszewski.

Ponad 3 tys. metrów kwadratowych powierzchni biurowej

Centrum Kreatywności Targowa 56 powstaje w bezpośrednim sąsiedztwie Bazaru Różyckiego i Muzeum Warszawskiej Pragi. Centrum składa się z trzech części - kamienicy Mintera z 1867 r. od strony ul. Targowej, oficyny północnej z początku XX w. oraz z zupełnie nowego budynku wybudowanego od południa.

Całość tworzy tradycyjną praską "studnię". Nad przestrzenią między budynkami powstanie szklany dach, dzięki czemu powstanie patio, które będzie wykorzystywane np. do organizowania wystaw. Obecnie trwają jeszcze prace budowlanego; zakończenie inwestycji planowane jest na drugą połowę 2016 r.

Centrum to ponad trzy tysiące metrów kwadratowych powierzchni, które będą dedykowane "branży kreatywnej"; ma działać jako magnes dla firm sektora kreatywnego i być inkubatorem przedsiębiorczości. W centrum swoje pomysły będą mogli rozwijać przedsiębiorcy z branży designu, mody, architektury, gier, muzyki, rzemiosła artystycznego, fotografii czy wzornictwa.

Nie tylko biura

Poza tym na Targowej będą miejsca do wspólnej pracy, przestrzeń wystawiennicza i gastronomiczna - wymienił Olszewski.

Na podstawie modelu biznesowego zostanie wybrany podmiot prywatny, który będzie operatorem centrum; najprawdopodobniej operator nie będzie płacił miastu za zarządzanie obiektem - wyjaśnił Olszewski.

"W zamian za to, że operator dostanie od nas budynek i będzie mógł na nim zarabiać - pobierać opłaty za korzystanie z budynku, zarabiać na restauracji - będzie musiał świadczyć nieodpłatnie określony rodzaj usług na rzecz firm. Jakie to będą usługi, będzie zależało od oferty jaką przedstawi" - powiedział Olszewski.

Usługi oferowane przez operatora będą ocenianie i dostosowywane do potrzeb rynku.

Budowa centrum jest jednym z pierwszych projektów realizowanych w ramach Zintegrowanego Programu Rewitalizacji Warszawy, na który do 2022 r. miasto przeznaczy 1,4 mld zł. Budowa centrum to koszt ponad 30 mln zł, z czego ponad 16 mln zł to dofinasowanie unijne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007-2013.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (2)

  • ksawery, 2015-11-13 00:15:10

    Praga to dziś dzielnica o dużo lepszej opinii niż jeszcze kilka lat temu, wiele inwestycji wyraźnie pozytywnie wpłynęło na jej lepszy wizerunek. Każda kolejna inwestycja taka jak Koneser czy Centrum kreatywności z pewnością przyciągnie kolejne a w raz z nimi fundusze na rewitalizację budowę nowych o...biektów i nowe miejsca pracy. Klimat praski przyciąga i inspiruje wystarczy tu pobyć by to zobaczyć i docenić tak jak zrobiła to marka Google.  rozwiń
  • Karol, 2015-10-22 13:35:15

    …Kali jeść, Kali pić….” Nad przestrzeń między budynkami powstanie szklany dach, dzięki czemu powstanie patio, które będzie wykorzystywane np. do organizowania wystaw. Obecnie trwają jeszcze prace budowlanego; zakończenie inwestycji planowane jest na drugą połowę 2016 r. analfabeta...  rozwiń



Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.