PARTNER PORTALU
  • BGK

Coraz bliżej obwodnicy Malni i Choruli

  • AKC    1 kwietnia 2019 - 17:30
Coraz bliżej obwodnicy Malni i Choruli
Budowa obwodnicy Malni i Choruli zakończy się w sierpniu (fot. UMWO)

Rozpoczęło się układanie nawierzchni betonowej na budowanej obwodnicy Malni i Choruli w pow. krapkowickim (woj. opolskie). Nowoczesne urządzenia, najnowsza technologia dają gwarancję, że nowa droga będzie służyła bezawaryjnie kierowcom przez kilkadziesiąt lat. To również ochrona środowiska.




  • Obwodnica, budowana w technologii betonowej, będzie miała długość ponad 6 kilometrów i prowadzona jest nowym śladem drogi wojewódzkiej nr 423.
  • Droga, omijając Malnię i Chorulę, od północy, doprowadzi ruch do ronda pomiędzy Krapkowicami a Gogolinem.
  • Dzięki temu Opole zyska bezpośrednie połączenie  z węzłem autostradowym „Gogolin”, a mieszkańcy Malni i Choruli odetchną od ruchu ciężarówek.

Jak podkreśla marszałek województwa opolskiego Andrzej Buła, budowana za 41 mln zł droga to jedna z najnowocześniejszych tego typu inwestycji prowadzonych obecnie w Europie. W pobliżu budowanej drogi znajdują się jedne z największych zakładów w Europie produkujących cement, czyli Górażdże Heidelberg Cement. Kolejnym argumentem przemawiającym za takim wykonaniem tej drogi są niższe koszty jej wykonania w porównaniu z drogami asfaltowymi.

Czytaj też: Strabag wyremontuje DK19 na Podkarpaciu

- Sam z ciekawością przyglądam się temu, jak budowana jest ta droga. Jesteśmy jedynym województwem w Polsce, które zdecydowało się na budowę drogi wojewódzkiej w tej technologii. Niesamowite zaangażowanie dwóch firm, Drog-Bud i Budpol, daje gwarancję nie tylko dotrzymania terminów, ale co najważniejsze - jakości, która jest dla mnie bardzo ważna. Obecnie pracują tutaj maszyny, która budują autostrady. Przypomnę, że plany budowy tej drogi sięgają 11 lat. Teraz ten pomysł jest realizowany - dodaje marszałek .

Zdaniem Piotra Smolarczyka z firmy Budpol, droga budowana w technologii betonowej stosowanej ma wiele atutów. 

- Droga asfaltowa jest sprężysta, nawierzchnia betonowa jest sztywna. W przypadku asfaltu jest zmęczenie materiału, szczególnie przy przejeździe ciężkich samochodów powstają koleiny. W przypadku betonu nie ma takiego ryzyka. Parametry pozwalają na to, aby ta droga bez remontów przetrwała nawet 30 lat, ale jeżeli nie będzie tutaj zbytniego obciążonego sprzętu jeżdżącego tą drogą, może nawet bez remontów służyć 50 lat - mówi Smolarczyk.

Zakończenie już wkrótce

- To jest wyjątkowa budowa, która budzi duże zainteresowanie mediów, mieszkańców i ekspertów. Pogoda sprzyja więc, sierpniowy termin jej zakończenia nie powinien być zagrożony - mówi Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa opolskiego.

Z rozwiązania cieszy się również starosta krapkowicki Maciej Sonik. - Wyprowadzony zostanie ruch z Malni i Choruli, ale co najważniejsze, skomunikowana zostanie strefa inwestycyjna w Gogolinie. Poprawi się komunikacja w całym powiecie krapkowickim - przekonuje.

Czytaj też: Rusza budowa obwodnicy Gostynia

Nowa droga będzie miała szerokość 7 m oraz pobocza o szerokości  1,25 m. Będą 3 ronda oraz wiadukt drogowy nad istniejąca drogą wojewódzką 424. Inwestycja wymagała również budowy dróg lokalnych, zakładowych i serwisowych. Droga będzie miała odporności na bardzo wysokie obciążenia  - nawet rzędu 13 ton/oś.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • Lopez, 2019-06-30 18:52:04

    Nowoczesna droga,a kto w tej nowoczesności pomyślał o rowerzystach?

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.