PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Do trzech razy sztuka? Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na budowę mostów

  • AKC    21 stycznia 2020 - 21:38
Do trzech razy sztuka?  Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na budowę mostów
Po nowo wybudowanych mostach będą jeździć autobusy i tramwaje (fot. fotolia)

Osiem firm zgłosiło się do trzeciego już przetargu na budowę nowych mostów Chrobrego. Spółka Wrocławskie Inwestycje teraz analizuje ich oferty. Pytanie, czy tym razem uda się wyłonić wykonawcę.




  • Ceny za wykonanie inwestycji wahają się od 69 mln zł (firma Trakcja PRKII ) do nawet 96 mln zł (Banimex). 
  • Obecnie trwa sprawdzanie pod względem formalnym propozycji złożonych przez wykonawców. 
  • Dwa poprzednie przetargi nie przyniosły rozstrzygnięcia. Miasto chce wydać na inwestycję 62 mln zł. To od kilku do nawet 30 mln mniej od składanych ofert.

Planowana inwestycja obejmuje budowę nowych mostów drogowych o przyjętych pomocniczo nazwach: most południowy (most nad kanałem przeciwpowodziowym) i most północny (most nad kanałem żeglugowym) wraz z powiązaniem ich z sąsiednimi ulicami, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 455 oraz budową i/lub przebudową sieci: gazowej, wodnej, kanalizacji deszczowej, Miejskich Teletechnicznych Kanałów Kablowych (MTTK), elektroenergetycznych wraz z oświetleniem.

Czytaj też: W Rudzie Śląskiej powstaje kładka rowerowa dla Parku Ludowego w Lublinie

Most południowy będzie miał 153,51 m długości całkowitej. Z kolei północny będzie o długości całkowitej 75,30 m. Co istotne, nowe mosty Bolesława Chrobrego będą budowane wraz torowiskiem. Linia tramwajowa, a właściwie trasa tramwajowo-autobusowa, ma połączyć pętlę na Sępolnie z nową pętlą, która ma powstać obok osiedla Olimpia Port.

Projektowane nowe mosty Chrobrego, na zielono. Czarna linia, to planowana linia tramwajowa (fot. Wrocławskie Inwestycje) Projektowane nowe mosty Chrobrego, na zielono. Czarna linia, to planowana linia tramwajowa (fot. Wrocławskie Inwestycje)

Nowe mosty powstaną tuż obok istniejących mostów Chrobrego, które są nad kanałem przeciwpowodziowym i kanałem żeglugowym Odry, między ul. Mickiewicza i Monte Cassino na Sępolnie a ul. Swojczycką. Docelowo mają za zadanie przejąć ruch komunikacji miejskiej oraz pieszo-rowerowy. Na nowym moście będą chodniki i ścieżki rowerowe.

Istniejące mosty Bolesława Chrobrego (Północny i Południowy) zbudowane zostały w latach 1916-1917 (wówczas jako Günther Brücke). Podczas oblężenia Wrocławia pod koniec II wojny światowej mosty zostały zniszczone. Ponownie odbudowano je w latach 1947-1948 i do lat siedemdziesiątych nosiły nazwę mostów Swojczyckich.

Autobusy pojadą po torowisku

Nowe dwukierunkowe torowisko, które powstanie podczas budowy mostów, ma za zadanie wydłużyć zasięg tramwajów obsługujących pętlę Sępolno do nowej pętli, która ma powstać na Swojczycach.

Trasa będzie miała około 2140 metrów (razem z modernizacją pętli Sępolno i budową nowej pętli Swojczyce). W ramach jej budowy zostanie kompleksowo wyremontowana ulica Swojczycka na odcinku 1620 metrów. Inwestycja obejmuje m.in. budowę pięciu nowych przystanków tramwajowo-autobusowych, dwóch pętli, 28 nowych przejść dla pieszych.

Czytaj też: Wrocław: powstała koncepcja trasy tramwajowo-autobusowej na Swojczyce

- Odpowiednia technologia zapewni możliwość poruszania się po torowisku autobusom. Dodatkowo przebudowane zostaną skrzyżowania w tamtym rejonie, z uwzględnieniem potrzeb pieszych, rowerzystów i komunikacji zbiorowej - wyjaśnia Mariusz Konecki z Wrocławskich Inwestycji.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.