PARTNER PORTALU
  • BGK

Drugi odcinek obwodnicy Płocka powstanie do końca 2017 r.

  • pt/pap    7 kwietnia 2016 - 15:35
Drugi odcinek obwodnicy Płocka powstanie do końca 2017 r.
Drugi etap budowy północno-zachodniej obwodnicy obejmował będzie odcinek od węzła Boryszewo do węzła Bielska

• Do jesieni 2017 r. ma powstać drugi odcinek obwodnicy Płocka, w tym droga o długości 2,7 km oraz dwa wiadukty: drogowy i kolejowy.
• Budowa trasy, służącej wyprowadzeniu z miasta ruchu pojazdów ciężarowych, ma być współfinansowana ze środków unijnych.




Na inwestycje tę płocki Urząd Miasta ogłosił w czwartek  7 kwietnia przetarg ograniczony, dwuetapowy - postępowanie potrwa ok. trzech miesięcy.

Pierwszy odcinek obwodnicy Płocka o długości 1,6 km, prowadzący od dróg krajowych nr 60 i 62 do drogi wojewódzkiej nr 567 o długości 1,6 km oddano do użytku w listopadzie 2014 r. Koszt jego budowy wyniósł 43 mln zł, z czego 30 mln zł zrefinansowano ze środków unijnych, jeszcze w ramach poprzedniej perspektywy 2007-13.

Jak poinformował w czwartek Hubert Woźniak z płockiego Urzędu Miasta, drugi etap budowy północno-zachodniej obwodnicy obejmował będzie odcinek od węzła Boryszewo do węzła Bielska i składał się będzie z trzech elementów.

W ramach przedsięwzięcia powstanie droga o długości 2,7 km oraz wiadukt drogowy, do którego podniesiony zostanie poziom ul. Bielskiej, gdzie biegnie droga krajowa nr 60. Powstanie też wiadukt kolejowy. Wybudowane zostaną również drogi techniczne i serwisowe o długości 3,6 km.

"Założenie jest takie, by do jesieni 2017 r. powstały wszystkie trzy elementy obwodnicy" - powiedział Woźniak. Zaznaczył, iż obwodnica będzie drogą dwupasmową, zmieniającą się na cztery pasy w rejonie węzłów komunikacyjnych i jednocześnie trasą o najwyższej klasie technicznej oraz nośności z prędkości przejazdu 80 km/godz.

Budowa drugiego odcinka obwodnicy Płocka oraz trzeciego o długości 2,3 km, który ma powstać w latach 2017-18 r. pozwoli na całkowite wyprowadzenie z Płocka ruchu pojazdów ciężarowych, w tym z ładunkami niebezpiecznymi. Ułatwi także połączenie z kompleksem rafineryjno-petrochemicznym PKN Orlen i terenami przemysłowymi miasta, położonymi w rejonie tamtejszego lotniska Aeroklubu Ziemi Mazowieckiej.

Oba odcinki trasy realizowane mają być w ramach Regionalnych Inwestycji Terytorialnych (RIT), czyli autorskiego projektu samorządu Mazowsza, zaakceptowanego przez Komisję Europejską. Jego celem jest równomierny rozwój całego regionu poprzez inwestycje o znaczeniu subregionalnym. Maksymalny poziom dofinansowania unijnego poszczególnych przedsięwzięć prowadzonych z wykorzystaniem tego instrumentu może wynieść do 80 proc. kosztów.

Wartość przedsięwzięcia, czyli obu odcinków obwodnicy, szacowana jest łącznie na ponad 120 mln zł.

Na dokończenie budowy obwodnicy w budżecie Płocka na 2016 r. zarezerwowana została kwota ponad 52 mln zł, na którą składa się 20 proc. wkładu własnego samorządu i 80 proc. środków unijnych, pochodzących z nowego Regionalnego Programu Operacyjnego woj. mazowieckiego. "Czekamy na ostateczne uruchomienie środków unijnych" - podkreślił Woźniak.

Pod koniec 2014 r. porozumienie w sprawie RIT (wtedy projekt określany był jako Regionalny Instrument Terytorialny) podpisały władze Płocka oraz jedenastu okolicznych samorządów, w tym powiatów płockiego, gostynińskiego i sierpeckiego, a także gmin Słupno, Radzanowo, Stara Biała, Nowy Duninów i Łąck oraz miasta: Gąbina, Sierpc i Wyszogród.

W ramach RIT planowanych jest kilkanaście inwestycji strategicznych oraz mniejszych przedsięwzięć, jak np. rewitalizacja nabrzeży Wisły w Płocku i Wyszogrodzie, rewitalizacja najstarszej części Gąbina czy budowa ścieżek rowerowych, w tym wokół Jeziora Zdworskiego, największego naturalnego zbiornika wodnego na Mazowszu.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.