PARTNER PORTALU
  • BGK

GDDKiA: zakończyło się betonowanie jezdni A1 wokół Częstochowy

  • PAP/AKC    14 listopada 2019 - 20:58
GDDKiA: zakończyło się betonowanie jezdni A1 wokół Częstochowy
Wykonawcy A1 zakończyli już planowane układanie nawierzchni jezdni z betonu cementowego (fot. Mat. GDDKiA)

Wykonawcy pracujący na opóźnionej budowie autostradowej obwodnicy Częstochowy w ciągu autostrady A1 zakończyli już planowane układanie nawierzchni jezdni z betonu cementowego - podała w czwartek GDDKiA. Podpisano też umowę na montaż barier bezpieczeństwa.




  • Prace betonowe odbywały się w ramach tzw. robót zabezpieczających kontynuowanych od końca lipca - po wyrzuceniu wiosną z budowy poprzedniego wykonawcy - przez konsorcjum z kluczowym udziałem Strabagu i Budimeksu.
  • Ich zakres obejmuje m.in. wykonanie robót zabezpieczających na głównym ciągu trasy, roboty ziemne, wykonanie warstw konstrukcyjnych i bitumicznych oraz wykończenia obiektów inżynierskich.
  • Jak poinformował rzecznik GDDKiA Jan Krynicki, w ramach prac betonowych na jezdniach autostrady ułożono nawierzchnię o powierzchni ponad 300 tys. m kw. Całość prac asfaltowych przy nawierzchniach ma zostać zakończona w pierwszym tygodniu grudnia (obecnie wykonano 90 proc. robót w tym zakresie).

Ponadto - według zestawienia Krynickiego - zaawansowanie wykonania pali i montażu słupów ekranów wynosi 70 proc.; postęp w zakresie humusowania skarp, rowów i terenów płaskich wraz z obsiewem oszacowano na 85 proc. Prace przy kanalizacji deszczowej są zaawansowane w 95 proc.

Jak zaznaczył Krynicki, zakończono już roboty konstrukcyjne obiektów (na kilku obiektach do wykonania pozostały roboty wykończeniowe, jak nawierzchnie chodników, umocnienia stożków, czy montaż schodów skarpowych, barier i balustrad). Dla uzyskania zgód na użytkowanie kilku obiektów konieczne są jeszcze próbne obciążenia statyczne i dynamiczne.

W ostatnich tygodniach GDDKiA podpisywała też umowy w tzw. cząstkowych przetargach na elementy, których nie obejmuje zakres trwających obecnie tzw. robót zabezpieczających, a które są niezbędne dla udostępnienia jezdni autostrady kierowcom.

Postępowania te skonstruowano tak, aby kluczowy zakres zamawianych w nich robót został wykonany w ciągu dwóch miesięcy od daty podpisania umowy - dzięki czemu można by puścić ruch tranzytowy autostradą jeszcze w tym roku. Pod tym kątem jeszcze w październiku zawarto umowy na wykonanie oznakowania oraz ogrodzenia trasy.

Czytaj też: Trudna walka o tańszą budowę polskich dróg. Tanio już było?

W czwartek rzecznik GDDKiA podał też, że w ostatnim przetargu poprzedzającym udostępnienie trasy, na montaż ekranów akustycznych na dwunastu obiektach mostowych, spłynęły cztery oferty - wszystkie mieszczące się w budżecie.

- Roboty mają zostać ukończone w terminie pięciu miesięcy od daty podpisania umowy. Jednocześnie dopuszczamy możliwość zastosowania wypełnienia tymczasowego w zakresie możliwości uzyskania pozwolenia na użytkowanie, w terminie 45 dni od daty podpisania - uściślił Krynicki.

W postępowaniu na bariery z końcem października br. wpłynęło odwołanie od wyboru wykonawcy. Chociaż zostało odrzucone, a o podpisaniu umowy z krakowską spółką Prowerk (za 14,5 mln zł brutto) Krynicki poinformował w czwartek, procedura odwoławcza wpłynęła na przesunięcie dwumiesięcznego terminu ukończenia tych prac.

Czytaj też: Nowe utrudnienia przy budowie węzła tras nr 86 i 81

Już wcześniej GDDKiA informowała też m.in., że doszło do awarii na wiadukcie drogowym nr 356 w ciągu DW 483, gdzie podczas pierwszej próby szczelności wodociągu nastąpiło jego rozszczelnienie.

- Zarówno awaria wodociągu jak i odwołanie od wyboru oferty na wykonanie barier ochronnych, wpływają bezpośrednio na termin udostępnienia jej do ruchu. Na termin oddania może jeszcze wpłynąć obecnie rozpatrywane przez inżyniera kontraktu roszczenie wykonawcy o przedłużenie czasu na ukończenie z tytułu wystąpienia niezależnych od wykonawcy czynników zakłócających i utrudniających wykonywanie robót na realizowanym kontrakcie - zastrzegł Krynicki.

Drożność A1 wokół Częstochowy jest kluczowa dla przekierowania tam ruchu z miejskiego odcinka DK1, którą obecnie odbywa się główny ruch tranzytowy w osi północ-południe. W przyszłym roku rozpocznie się jego remont, zamówiony już przez częstochowski samorząd.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.