PARTNER PORTALU
  • BGK

Infrastruktura to nie wszystko, by przyciągnąć inwestora

  • Aneta Kaczmarek    26 września 2019 - 13:13
Infrastruktura to nie wszystko, by przyciągnąć inwestora
Inwestor nie będzie inwestował, jeśli nie będzie miał dostępnej infrastruktury i wsparcia, jakiego oczekuje - zgadzają się uczestnicy debaty Wschodniego Kongresu Gospodarczego.

Słuchanie inwestora i stwarzanie mu dobrego klimatu inwestycyjnego to zadania, które – chcąc rozwijać miasto czy region – muszą odrobić samorządy. Infrastruktura to ciągle kluczowy element decyzji inwestycyjnej, ale coraz częściej przedsiębiorcy – podejmując ją – zwracają uwagę także na inne elementy.




O tym, jak o inwestorów zabiegają miasta Polski Wschodniej mówiono podczas sesji „Klimat dla inwestora” odbywającej się w ramach VI Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku.

- Przedsiębiorcy mogą myśleć, że Białystok to miasto o położeniu peryferyjnym, ale my lubimy mówić, że na województwie podlaskim Unia Europejska się zaczyna, nie kończy. Obecnie budujemy węzeł Porosły i nie mówimy, że to będzie wyjazd z Białegostoku, ale wjazd do niego. Ta kwestia marketingu jest bardzo ważna. Żeby zachęcić inwestorów, bardzo istotna jest dostępność miasta z zewnątrz. Dla nas absolutną barierą była droga S8, nazywaną drogą śmierci. Dla inwestorów milsze było życie niż przyjazd do Białegostoku. W tej chwili ta bariera została zlikwidowana. Kolejna rzecz to kolej. Obecnie jesteśmy w trakcie budowy może nie bardzo szybkiej, ale średniej prędkości kolei, dzięki czemu będziemy mieć dobra połączenie z Warszawą. Nie sposób nie wspomnieć o dostępności lotniczej. Mamy wybudowany pas lotniczy – wprawdzie nie mamy jeszcze certyfikacji, ale miejmy nadzieję, że niebawem to się zmieni i biznes będzie mógł do nas sprawniej docierać drogą lotniczą – mówił Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku.

Jak podkreślił, w budowaniu dobrego klimatu inwestycyjnego bardzo ważne są też elementy wewnętrzne w mieście.

- Niezwykle ważną kwestią są warunki życia w mieście, bo przecież chodzi o to, żeby ludzie, którzy tu przyjadą, chcieli tu zostać i zamieszkać. To są tereny zielone, to jest dostęp do kultury, rekreacji itp. – wyliczał Truskolaski.

Na infrastrukturę w swojej wypowiedzi wskazywał też prezydent Lublina. Zwrócił jednak uwagę, że niezwykle ważne w budowaniu atrakcyjności inwestycyjnej, jest budowanie dobrych relacji z inwestorem i wsłuchiwanie się w jego potrzeby.

- Inwestor nie będzie inwestował, jeśli nie będzie miał dostępnej infrastruktury i wsparcia, jakiego oczekuje – czy mówimy o pomocy publicznej, czy o strefach ekonomicznych. Dziś trzeba uważnie śledzić oczekiwania inwestorów. Kilka lat temu zauważyliśmy, że chcą oni w Lublinie powierzchni magazynowych, więc je wybudowaliśmy, ściągając kolejnych inwestorów. Dziś mamy ponad 200 tys. mkw magazynów, za chwilę ta powierzchnia będzie miała ponad 400 tys. mkw. Ale to wciąż mało. Dziś każdy inwestor ma przenalizowany rynek pracy i tu jest kwestia kadr. W Lublinie od wielu lat realizujemy mocno uspołecznioną relację z biznesem. Inwestorzy wiedzą, czego chce miasto, co robi, co planuje. Poziom wrażliwości jest bardzo istotny – szczególnie w przypadku Polski Wschodniej. Trzeba bowiem przekonać inwestora, by zainwestował nie w Polsce centralnej albo na Śląsku, ale żeby zrobił to u nas – mówił Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.