PARTNER PORTALU
  • BGK

Jeden urząd, 30 lokalizacji. Lublin czekają zmiany

  • JS    19 sierpnia 2019 - 23:34
Jeden urząd, 30 lokalizacji. Lublin czekają zmiany
(fot. UM Lublin)

Większa efektywność komunikacji i współpracy między wydziałami oraz sprawniejsza realizacja obsługi administracyjnej mieszkańców. To główne powody zmian w zarządzaniu przestrzeniami biurowymi Urzędu Miasta Lublin. Ważnym elementem tego przedsięwzięcia będzie nowy budynek przy ul. Leszczyńskiego 20.




  • Wstępna koncepcja zakłada powstanie nowoczesnej przestrzeni biurowej o łącznej powierzchni użytkowej około 13,8 tys. m2, w tym ok. 6,3 tys. mkw powierzchni biurowej.
  • Przed rozpoczęciem inwestycji nastąpi przeprowadzka do nowych pomieszczeń jednostek znajdujących się obecnie przy ul. Leszczyńskiego.
  • Miasto rozstrzygnęło postępowanie na wynajem pomieszczeń biurowych na potrzeby urzędu, ostatnie negocjacje zakończyły się wyborem oferty pomieszczeń biurowych przy ul. Spokojnej 2.

Wstępna koncepcja zakłada powstanie nowoczesnej przestrzeni biurowej o łącznej powierzchni użytkowej około 13,8 tys. m2, w tym ok. 6,3 tys. mkw powierzchni biurowej. Budynek będzie miał 7 kondygnacji naziemnych i 29 m wysokości, będzie wyposażony w parking podziemny. Główne wejście zaplanowano od strony ul. Leszczyńskiego, ale będzie także możliwość wejścia od strony Ogrodu Saskiego. Obecny obiekt przy ul. Leszczyńskiego 20 trafi do rozbiórki.

W listopadzie 2019 r. będzie gotowy program funkcjonalno-użytkowy wraz z kalkulacją kosztów budowy. Inwestycja będzie realizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”.

– Zapewnienie wysokiej jakości usług dla mieszkańców i ich systematyczne unowocześnianie jest dla mnie niezwykle ważne. Obecnie Urząd Miasta mieści się w ponad trzydziestu lokalizacjach. Ta liczba ma się zmniejszyć, a lokalizacje wydziałów ułatwiać mieszkańcom obsługę w jednym miejscu. Od stycznia nową siedzibę ma już Wydział Komunikacji, nowy budynek przy ul. Leszczyńskiego 20 zapewni komfortową obsługę i usprawni przebieg procesów administracyjnych – mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Po wybudowaniu nowej siedziby urzędu blisko lublinian pozostaną Biura Obsługi Mieszkańców, planowane są też ich nowe lokalizacje – m. in. utworzenie BOM w okolicy planowanego Dworca Metropolitalnego czy rozbudowa istniejącej placówki w dzielnicy Dziesiąta. Bez zmian pozostanie siedziba Wydziału Bezpieczeństwa Mieszkańców i Zarządzania Kryzysowego, który znajduje się w budynku profesjonalnie przystosowanym do tej formy działalności. Swoje funkcje zachowa też budynek przy ulicy Wieniawskiej 14, Trybunał Koronny i Ratusz.

Przed rozpoczęciem inwestycji nastąpi przeprowadzka do nowych pomieszczeń jednostek znajdujących się obecnie przy ul. Leszczyńskiego. Miasto rozstrzygnęło postępowanie na wynajem pomieszczeń biurowych na potrzeby urzędu, ostatnie negocjacje zakończyły się wyborem oferty pomieszczeń biurowych przy ul. Spokojnej 2.

Urząd Miasta Lublin poszukiwał ok. 5 tys. mkw powierzchni biurowej na terenie miasta Lublin do wynajęcia na okres do 10 lat z możliwością przedłużenia wynajmu. Budynek miał być pozbawiony barier architektonicznych i komunikacyjnych dla osób z niepełnosprawnościami, z wydzieloną powierzchnią na potrzeby: archiwów, pomieszczeń infrastruktury teleinformatycznej, sal obsługi klientów, kancelarii i pomieszczeń biurowych do pracy i obsługi procesów realizowanych przez komórki organizacyjne. Urząd dopuszczał możliwość dwóch lokalizacji spełniających kryteria ogłoszenia, z zastrzeżeniem, że powierzchnia użytkowa jednego budynku/części budynku na wynajem dla Urzędu nie będzie mniejsza niż 1500 m2.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.