PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Jest pozwolenie na rewitalizację budynku, w którym ma się mieścić Biblioteka Kraków

  • PAP/AKC    2 stycznia 2019 - 11:54
Jest pozwolenie na rewitalizację budynku, w którym ma się mieścić Biblioteka Kraków
Koszt prac renowacyjnych jest szacowany na ok. 45 mln zł (fot. ZIM)

Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie uzyskał pozwolenie na budowę dotyczące rewitalizacji i adaptacji Zajazdu Kazimierskiego, w którym swoją siedzibę ma mieć Biblioteka Kraków. Na razie nie wiadomo, kiedy prace ruszą.




Budynek usytuowany u zbiegu ulic Krakowskiej i Węgłowej na krakowskim Kazimierzu jest częściowo wpisany do rejestru zabytków. Koszt prac renowacyjnych jest szacowany na ok. 45 mln zł. Koncepcję rewitalizacji i dokumentację projektową przygotowała wybrana w przetargu firma "Grzegorz Lechowicz - Pracownia Architektoniczna".

- Nie wiadomo, kiedy ruszą prace w obiekcie. W projekcie budżetu miasta na rok 2019 nie ma środków na ten cel, ale jeśli tylko znajdą się pieniądze będziemy mogli ogłosić przetarg na wykonawcę - powiedział rzecznik Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie Jan Machowski.

Czytaj też: Prezydent Rudy Śląskiej nie kryje radości. Miasto przejęło wielki piec Huty "Pokój"

Odnowiony Zajazd Kazimierski ma być nowym centrum czytelnictwa dla krakowian. Będzie tu działać główna wypożyczalnia i czytelnia, centrum informacji regionalnej, a także ośrodek animacji kulturalnej i literackiej. Siedziba Biblioteki ma być dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Chodzi nie tylko o usuwanie barier architektonicznych, ale także o rozwiązania, które pozwolą korzystać z zasobów placówki osobom z niepełnosprawnością intelektualną, słuchową czy wzrokową.

Czytaj też: Łódź: w środę otwarcie pierwszej ulicy odnowionej w ramach rewitalizacji obszarowej

W obecnej formie budynek dawnego Zajazdu Kazimierskiego funkcjonuje od drugiej połowy XIX wieku. W latach 80. XX wieku planowano jego adaptacje na hotel, ale do tego nie doszło. W latach 1992-94 przeprowadzono doraźny remont zajazdu, który miał zatrzymać postępującą degradację budynku i wzmocnić jego konstrukcję.

W 1999 r. budynek oddano w czterdziestoletnią dzierżawę Instytutowi Turystyki, który miał przeprowadzić generalny remont. Gmina wypowiedziała umowę, ponieważ dzierżawca nie realizował jej zapisów, a w 2004 r. wystawiła obiekt na sprzedaż, nie znalazł się jednak nabywca. Od tego czasu - w ramach prac zabezpieczających - wyremontowano pokrycie dachu i zabezpieczono elewację. Obecnie budynkiem zarządza Zarząd Budynków Komunalnych. 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.