PARTNER PORTALU
  • BGK

Jest przetarg na budowę dwujezdniowej drogi krajowej Rdzawka - Nowy Targ

  • PAP/AH    8 listopada 2017 - 11:40
Jest przetarg na budowę dwujezdniowej drogi krajowej Rdzawka - Nowy Targ
Fot. Archiwum

Do 2022 r. odcinek Zakopianki między Rdzawką a Nowym Targiem ma być dwujezdniowy. W środę ogłoszono przetarg na tę inwestycję w formule „projektuj i buduj”. Firmy mogą składać oferty do 18 grudnia.




• Droga krajowa 47 na odcinku Rdzawka - Nowy Targ to tzw. "wąskie gardło" dla kierowców zmierzających na Podhale.

• Planowana inwestycja przewiduje budowę: 16,1 km dwujezdniowej drogi,czterech węzłów drogowych oraz 22 obiektów inżynierskich.

• Inwestycja będzie kosztować ok. 1 mld zł. 

• Formalnie nie będzie to droga ekspresowa, ale droga o ruchu przyspieszonym.

- Plany kreślone przez kilkanaście lat się urzeczywistniają. Droga między Rdzawką a Nowym Targiem to nie jest droga o charakterze lokalnym czy regionalnym. To nie tylko droga wyłącznie dla mieszkańców Małopolski, ale dla wszystkich Polaków i tych, którzy do naszego kraju przybywają. Droga, która otwiera Sądecczyznę i Podhale na świat" - mówił w środę w Krakowie minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

Dodał, że trudności w dojeździe do ośrodków turystycznych na Sądecczyźnie i Podhalu sprawiały, że wiele osób wybierało wyjazd na narty do miejscowości za granicą, twierdząc, że dojazd do nich jest łatwiejszy. - Możemy zapewnić mieszkańców Warszawy, Trójmiasta, Łodzi i Podlasia, Zachodniopomorskiego, wszystkich tych, którzy jadą na Podhale, że w sposób swobodny, ale przede wszystkim, co ma pierwszoplanowe znaczenie, bezpiecznie będą mogli wkrótce dojechać do celu i w czasie uprzednio zaplanowanym również stamtąd wyjechać - mówił Adamczyk.

Obecnie droga krajowa 47 między Rdzawką a Nowym Targiem jest w każdym kierunku jednojezdniowa. To "wąskie gardło" dla kierowców zmierzających na Podhale. Według pomiarów z 2015 r. średni ruch dobowy na tym odcinku Zakopianki sięga 18 tys. pojazdów, a w weekendy, ferie i wakacje znacząco wzrasta.

Planowana inwestycja przewiduje budowę: 16,1 km dwujezdniowej drogi, czterech węzłów drogowych w Obidowej, Klikuszowej, Nowym Targu Zachód i Nowym Targu Południe oraz 22 obiektów inżynierskich: mostów, wiaduktów i estakad. Ponadto, konieczne będzie wybudowanie infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, kanalizacji i odwodnienia, ekranów akustycznych, przejść dla zwierząt.

Szacuje się, że inwestycja będzie - ze względu na trudny teren i konieczność wybudowania wielu obiektów inżynieryjnych - kosztować ok. 1 mld zł. Ma się zakończyć w ciągu 44 miesięcy od daty zawarcia umowy.

- Przetarg chcemy rozstrzygnąć w czerwcu bądź lipcu przyszłego roku. Prace najwcześniej rozpoczną się z końcem 2019 r., ponieważ to przetarg w trybie "projektuj i buduj". My mamy nieaktualny projekt i będzie on dodatkiem informacyjnym, który w pewnym stopniu uprości wykonawcy przygotowanie nowego projektu, ale uzgodnienia wykonawca musi zrobić od nowa - powiedział dziennikarzom dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA Tomasz Pałasiński.

Droga krajowa 47 na odcinku Rdzawka - Nowy Targ formalnie nie będzie drogą ekspresową, ale będzie w zasadzie spełniać jej parametry. Będzie to droga o ruchu przyspieszonym. Odcinek ten będzie kontynuacją istniejącej dwujezdniowej DK 47 i połączy się z nią w Rdzawce.

Prace przygotowawcze do tej inwestycji trwały w latach 2008-15 i zostały przerwane. W czerwcu tego roku minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk zatwierdził aneksy do programów inwestycyjnych dla rozbudowy drogi krajowej nr 47 z Rdzawki do Nowego Targu. Inwestycja ma ważną decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.