PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

KO: Przekop przez Mierzeję Wiślaną to inwestycja kompletnie nieuzasadniona ekonomicznie

  • PAP/AT    16 lipca 2019 - 12:55
KO: Przekop przez Mierzeję Wiślaną to inwestycja kompletnie nieuzasadniona ekonomicznie
Działacze Koalicji Obywatelskiej wskazywali na brak uzasadnienia ekonomicznego dla budowy przekopu przez Mierzeję Wiślaną (fot.twitter.com/barbaraanowacka)

Budowa przekopu przez Mierzeję Wiślaną budzi wątpliwości z punktu widzenia ekonomicznego, jak i z punktu widzenia przyrody oraz przyszłych konsekwencji zarówno dla przyrody, jak i dla turystów - uważają działacze Koalicji Obywatelskiej.




  • Działacze Koalicji Obywatelskiej na konferencji prasowej zorganizowanej na Mierzei w ramach akcji #POrozmawiajmy wskazywali na brak uzasadnienia ekonomicznego dla budowy przekopu przez Mierzeję Wiślaną oraz jego negatywne skutki dla ludzi i przyrody.
  • Zagrożona jest turystyka, zagrożona jest przyroda, zagrożony jest rozwój ekonomiczny tej części kraju z prawdopodobnie niewielkimi zyskami dla Elbląga - zaznaczyła liderka Inicjatywy Polska Barbara Nowacka.
  • Inwestycji nie poprzedziła "żadna analiza ekonomiczna, która by wskazywała uzasadnienie budowy przekopu. Były analizy, które mówiły, że ten przekop się nie opłaca. Tą inwestycję traktujemy jako kolejne narzędzie propagandowe Prawa i Sprawiedliwości - dodała posłanka PO Agnieszka Pomaska.

W miejscu, w którym rząd planuje przekop i budowę drogi wodnej do portu w Elblągu odbyła się konferencja Koalicji Obywatelskiej w ramach akcji #POrozmawiajmy. Dziś to położone między Krynicą Morską a Kątami Rybackimi miejsce łatwo rozpoznać, bo kilka miesięcy temu, w ramach przygotowań pod inwestycję, wycięto tu pas lasu. W spotkaniu udział wzięli m.in. liderka Inicjatywy Polska Barbara Nowacka, posłanki PO Małgorzata Chmiel i Agnieszka Pomaska oraz posłanka Nowoczesnej Ewa Lieder.

"Sami państwo widzicie, jak to wygląda: wyrżnięty bezmyślnie las, tylko dlatego, że Jarosław Kaczyński obiecał w czasie kampanii parlamentarnej dokonać przekopu Mierzei Wiślanej" - powiedziała na konferencji Nowacka. Dodała, że inwestycja "budzi wątpliwości z punktu widzenia ekonomicznego, jak i z punktu widzenia przyrody oraz przyszłych konsekwencji zarówno dla przyrody, jak i dla turystów".

Podkreśliła, że tylko pierwszy etap prac przy przekopie pochłonie ok. 1 mld zł, a tymczasem inwestycji nie poprzedziły "żadne realne konsultacje społeczne, nie było ani sensownych badań naukowych o konsekwencjach, ani rachunku ekonomicznego zysków i strat". "Dziś wiemy, że zagrożona jest turystyka, zagrożona jest przyroda, zagrożony jest rozwój ekonomiczny tej części kraju z prawdopodobnie niewielkimi zyskami dla Elbląga" - dodała Nowacka.

"Mateusz Morawiecki nie tak dawno opowiedział o tym, jak PiS będzie dbał o Polskę, jak będzie dbał o przyrodę. Mówił o posadzeniu pół miliarda drzew. Panie premierze, wspaniała okazja - wyrżnęliście bezmyślnie drzewa, jest szansa, możecie je tutaj zasadzić" - powiedziała.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (24)

  • jj, 2019-07-17 14:53:59

    Piszesz nie na temat.Port w Elblągu i przekop mają służyć żegludze kabotażowej,która jest bardzo mocno rozwinięta w krajach Europy Zachodniej i Skandynawii ,a nie wielkim statkom żeglugi oceanicznej.
  • Gesia, 2019-07-17 14:49:55

    ryzyk-fizyk: kanał ma służyć bezproduktywnemu użytkowaniu kapitału, co cieszy konkurentów a czasem wręcz wrogów". Przykładem takich "inwestycji" jest np zakup okrętów podwodnych dla naszej marynarki, budowanie armii partyzanckiej w czasie pokoju i pewnie znajdzie się wiele innych, któ...re uzasadniane są polityką i poglądami rodem z XiX wieku. Rachunek jest prosty, jeśli państwo wyda pieniądze na nieefektywne inwestycje i środki obrony to już w czasie pokoju przegrywa przyszłe starcie. Druga rzecz to, jeśli wybuduje się kanał, wówczas trzeba zmodernizować port w Elblągu. Wtedy będzie sens w zaktywizowaniu portu w Kaliningradzie, który będzie przyjmował kontenerowce, a kontenery będzie można barkami wozić do Elbląga. Port w Elblągu potrzebny jest Królewcowi i nikomu innemu.  rozwiń
  • gesia, 2019-07-17 14:39:34

    miasta nie napadają tylko ludzie. Tam kiedyś mieszkali wyznawcy nieco innej ideologii niż dzisiejsi mieszkańcy. Chyba, ze Naczelnik, który nie lubi Gdańska chce na wzór jagielonów aktywizować konkurencyjny port. Kanał to w istocie bzdura i kanał.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.