PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Konferencja Euroregionu Nysa. Samorząd przejmie od PKP 20 linii kolejowych w regionie

  • pt    25 lutego 2019 - 13:36
Konferencja Euroregionu Nysa. Samorząd przejmie od PKP 20 linii kolejowych w regionie
Zdecydowanie poprawi się cały system komunikacji na Dolnym Śląsku (fot. KD)

Samorząd województwa dolnośląskiego zamierza przejąć od PKP ponad dwadzieścia odcinków linii kolejowych w regionie.




  • Euroregion Nysa obejmuje trzy obszary przygraniczne położone w środkowej Europie, u styku granic Polski, Czech i Niemiec.
  • Utworzony został w 1991 roku a jego stolicami są Jelenia Góra, Liberec i Żytawa.
  • Głównymi celami funkcjonowania tego gremium jest poprawa standardu życia mieszkańców oraz szeroko pojęty rozwój gospodarczy.

Inwestycje kolejowe i drogowe oraz stan realizacji programu Interreg były głównymi tematami Konferencji Krajowej Euroregionu Nysa. W Jeleniej Górze spotkali się przedstawiciele 44 gmin, 6 powiatów oraz reprezentujący samorząd województwa dolnośląskiego marszałek Cezary Przybylski.

- Blisko trzy dekady istnienia Euroregionu Nysa, to wzmocniona współpraca transgraniczna, której fundamentem stały się nie tylko projekty infrastrukturalne, ekologiczne czy kulturalne, ale przede wszystkim wspólnota wartości. Zaufanie do partnerów, przełamywanie stereotypów, niwelowanie barier językowych, wymiana młodzieży, czy wzajemna chęć do współpracy są najlepszym przykładem udanej współpracy – mówił marszałek Cezary Przybylski.

Podczas spotkania samorządowcy dyskutowali m.in. o najpilniejszych potrzebach inwestycyjnych. Wśród zagadnień dotyczących sieci drogowej najistotniejsze były rozmowy dotyczące drogi szybkiego ruchu S3, a zwłaszcza kontynuacji trasy po stronie czeskiej.

W części poświęconej zagadnieniom kolejowym mówiono o procesie przejmowania przez samorząd województwa od PKP linii kolejowych. Chodzi o połączeniach na liniach Jelenia Góra - Mysłakowice – Karpacz - Kamienna Góra; Jelenia Góra - Lwówek Śląski - Jerzmanice Zdrój; Gryfów Śląski - Mirsk - Świeradów Zdrój; Marciszów - Jerzmanice Zdrój; Marciszów - Strzegom; Kamienna Góra - Okrzeszyn oraz Gryfów Śląski - Lubomierz.

- Samorząd województwa zamierza przejąć od PKP w sumie ponad 20 odcinków linii kolejowych w regionie. Te dziś zdegradowane i nieużywane trasy będą w przyszłości regularnie obsługiwane przez regionalnego przewoźnika kolejowego. Tym samym zdecydowanie poprawi się cały system komunikacji na Dolnym Śląsku, mieszkańcy zyskają nowe połączenia do pracy, szkoły czy do miejsc wypoczynku, a  turyści łatwiejszy dojazd do wielu turystycznych atrakcji w naszym regionie – wyjaśniał Cezary Przybylski.

Dzięki przejęciu tych linii połączenia uzyskają między innymi: cztery uzdrowiska (Świeradów Zdrój, Lądek Zdrój, Szczawno Zdrój,  Przerzeczyn Zdrój), dwa parki narodowe: Karkonoski i Gór Stołowych (Karpacz, Radków), dwa obiekty oraz  jeden  obszar uznane za Pomniki Historii (Krzeszów, Srebrna Góra) oraz 9 z 11 pałaców należących do wpisanej obszarowo na listę pomników historii Doliny Pałaców i Ogrodów Kotliny Jeleniogórskiej. Poprawi się również zdecydowanie dojazd do Wambierzyc, Chełmska Śląskiego, Adrspach po stronie czeskiej, Lubomierza, Bolkowa, Niemczy czy Stronia Śląskiego.  

Czytaj też:  Kolej Plus. Adrian Furgalski: Byłoby dobrze poznać harmonogram i źródła finansowania programu

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (5)

  • wasabiWKS, 2019-02-26 17:20:16

    Na linii do Okrzeszyna jest już asfaltowa ścieżka rowerowa, więc zero szans na reaktywację. Zresztą przez te małe wioski pociągi i tak woziłyby powietrze. Są ważniejsze linie do reaktywacji w regionie. Przede wszystkim słynna już linia do Lwówka, o którą walczą mieszkańcy. W ogóle dziwię się, że mar...szałek jest z Bolesławca a nie zapobiegł zamknięciu najkrótszego połączenia kolejowego łączącego Bolesławiec z Karkonoszami. Jeśli takie "sukcesy" ma na swoim podwórku, to jakoś nie wierzę, że dalej jego efektywność będzie większa.  rozwiń
  • KODLKPM, 2019-02-26 14:27:59

    CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle... te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie. Kamil Styrna Krzysztof Czarnecki Maciej Miłosz Wiktor Lis Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont. Radosław Miśta Grzegorz Jóźwicki Rafał Skrzatek Marek Świtalski Jakub Adamczyk Dariusz Wojciechowski Tomasz Warszawski Adam Mikołaj Maćkowiak Bartosz Jewsiewicki Damian Chrustowski Maciej Gorzechowski Robert Mitura Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego. Grzegorz Oleś "Światowid" Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras. Jakub Madrjas Michał Szymajda Redaktorzy "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach. Maciej Medyk Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami. Andrzej Sosna Mikol z Wrocławia notorycznie zniesławiający na różnych portalach byłego sołtysa Marczowa zaangażowanego dawniej w działalność mającą na celu poprawę dla mieszkańców oferty kolejowej na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Pisze m.in. na Facebooku pod imieniem i nazwiskiem, "Rynku Kolejowym" (nick "Zdzisław Skywalker") oraz wielu innych portalach regionalnych i kolejowych pod różnymi pseudonimami. Michał Nadolski Agnieszka Szymkiewicz Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej. Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku. TAK dla powrotu pociągów na lokalne linie kolejowe Dolnego Śląska, NIE dla hejterstwa, chamstwa i sabotowania wysiłków ludzi o poprawę komunikacji w regionach odległych od Wrocławia! Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana. Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane. Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (KODLKPM)  rozwiń
  • bystrzak2000, 2019-02-26 06:07:10

    Pogoniono ze stołków Rachwalskiego i Michalaka i od razu reaktywacja linii kolejowych na Dolnym Śląsku ruszyła z kopyta. W tym w regionie jeleniogórskim, gdzie jest ona najbardziej potrzebna. Brawo! Zacząć trzeba od tego co oni zniszczyli, czyli przywrócenia pociągów do Lwówka. Tam ludzie jeszcze ni...e zapomnieli o pociągach i aktywnie o nie walczą, co daje gwarancję na szybkie odbudowanie potoków. Zupełnie inaczej jest w przypadku linii do Sobótki, gdzie mieszkańcy nie chcą powrotu pociągów, gdyż będą powodować korki w południowej części Wrocławia. Nowe władze powinny wsłuchać się w głos mieszkańców, bo to ich potrzeby są najważniejsze.  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.