Korki na Zakopiance to przeszłość? Dojazd do Zakopanego będzie lepszy

• Inwestycja ma kosztować 43 mln 868 tys. zł - podała rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Iwona Mikrut.
Na czas budowy nowych mostów powstaną mosty tymczasowe, na które zostanie przełożony ruch pojazdów. Inwestycję sfinansuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Węzeł Poronin to miejsce, które od lat przysparza wielu problemów kierowcom i mieszkańcom. W czasie dużego ruchu turystycznego korki sięgają kilku kilometrów, blokując dojazd do Zakopanego, ale także drogę w kierunku Białki Tatrzańskiej i Morskiego Oka. Budowa węzła rozwiąże te problemy - podkreśla marszałek Jacek Krupa.
Inwestycja została wpisana do wynegocjowanego przez władze Małopolski Kontraktu Terytorialnego dla regionu.
Węzeł drogowy w Poroninie to newralgiczny punkt zakopianki z uwagi na skomplikowane skrzyżowanie wielu jezdni, torów kolejowych oraz teren położony w widłach dwóch rzek: Porońca i Białego Dunajca. Projekt przebudowy tego miejsca był wielokrotnie zmieniany. Początkowo proponowano jezdnię szybkiego ruchu z ekranami dźwiękochłonnymi i estakadę, ale na tę koncepcję nie zgadzali się niektórzy mieszkańcy Poronina. Kolejny pomysł to budowa ok. 100-metrowego tunelu, ale ten projekt okazał się zbyt kosztowny.
Czy Polaków będzie stać na mieszkania? Zobacz najnowszą debatę
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.