Na ponad dwudziestu przystankach pasażerowie korzystają z dostępnych peronów. Prace w Reptowie, Miedwiecku i Grzędzicach pozwolą od końca lipca wygodnie wsiadać do pociągów z kolejnych obiektów. Pociągi sprawniej pojadą nowymi torami między Stargardem a Szczecinem Dąbiem.
Na stacji w Reptowie oraz na przystankach w Miedwiecku i Grzędzicach kończy się budowa nowych peronów. Będą wyższe, szersze i dłuższe, co pozwoli pasażerom wygodniej wsiadać i wysiadać z pociągów. Przystanki zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wykonane zostaną wygodne dojścia i antypoślizgowa nawierzchnia wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących.
W Reptowie bezpieczne i wygodne dojście na perony zapewni przejście pod torami. Zamontowane zostaną nowe wiaty i ławki. Jaśniejsze LED-owe oświetlenie ułatwi bezpieczne podróżowanie po zmroku. Orientację w podróży ułatwią tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy. Obok przystanków będą stojaki na rowery.
W Reptowie, Miedwiecku i Grzędzicach modernizowane są przejazdy kolejowo-drogowe. Efektem prac będzie wyższy poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego, m.in. dzięki zamontowaniu nowych rogatek, sygnalizacji świetlnej, oświetlenia i kamer. Chodnik oraz ścieżki rowerowe zwiększą bezpieczeństwo pieszych oraz rowerzystów.
Pociągi między Stargardem a Szczecinem Dąbiem pojadą po dwóch nowych torach
W 23 miejscowościach na trasie między Poznaniem a Szczecinem można wygodniej wsiadać do pociągów z nowych peronów. Polskie Linie Kolejowe sukcesywnie zwiększają komfort podróży. Tylko na zachodniopomorskiej i lubuskiej części trasy to perony w Podleścu, Mierzęcinie, Bierzwinku, Rębuszu, Starym Klukomiu, Choszcznie, Ziemomyślu, Dolicach, Morzycy, Kolinie, Grzędzicach, Miedwiecku, Reptowie i Szczecinie Zdunowie. Modernizacja zwiększy komfort podróży na ponad 30 stacjach i przystankach.
Czytaj też: Małopolskie: Powstanie nowa linia kolejowa Podłęże - Piekiełko
Na 190 km trasie Poznań - Szczecin, rozkładowe przejazdy pociągów i roboty zapewnia odpowiednia organizacja inwestycji. Dwa nowe tory z siecią trakcyjną i nowoczesnymi urządzeniami sterowania są już gotowe m.in. na szlakach Poznań - Wronki, Słonice - Choszczno oraz Reptowo - Szczecin Dąbie. Jeden tor wykonano m.in. na odcinkach Drawiny - Dobiegniew, Dobiegniew - Rębusz, Choszczno - Dolice i Stargard – Reptowo.
W III kwartale br. pociągi pojadą drugim nowym torem między Stargardem a Reptowem – czyli między Stargardem a Szczecinem Dąbiem podróże pociągiem, już po dwóch torach, będą sprawniejsze.
Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu między Poznaniem a Szczecinem skróci się. Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, najszybsze pociągi pokonają trasę z prędkością 160 km/h, w czasie poniżej 2 godzin. Zwiększy się przepustowość linii - możliwy będzie przejazd większej liczby pociągów i uruchomienie dodatkowych połączeń dalekobieżnych oraz regionalnych.
Linia zapewni lepsze warunki przewozu towarów. E59 jest częścią europejskiego korytarza transportowego, prowadzącego z Dolnego Śląska m.in. do zachodniopomorskich portów. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz lokalne centra sterowania w Poznaniu i Stargardzie zwiększą bezpieczeństwo.
Czytaj też: Obok katowickiego lotniska powstaje nowa stacja kolejowa
Inwestycja „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny - Szczecin Dąbie” warta ponad 4 miliardy złotych jest współfinansowana z instrumentu Unii Europejskiej „CEF” („Łącząc Europę”). Podróżni skorzystają z zasadniczych efektów prac w 2023 r.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!