Łódzkie: rozpoczęła się modernizacja linii kolejowej do Kutna

Remont, który ma zapewnić szybsze i bardziej komfortowe podróże z Łodzi do Ozorkowa i Łęczycy, rozpoczął się m.in. od prac przy przebudowie obiektów inżynieryjnych m.in. na moście nad rzeką Solanką oraz wiaduktów nad ul. Ozorkowską i ul. Szczawińską w Zgierzu.
"Nad ul. Szczawińską powstanie całkowicie nowa konstrukcja. Wykonawca przystąpił już do rozbiórki wiaduktu. W jego miejsce powstanie obiekt, który umożliwi sprawny przejazd pociągów oraz lepszą komunikację drogową i pieszą. Po modernizacji wiadukt będzie szerszy, co umożliwi zarządcy drogi poprowadzenie dwupasmowej jezdni, chodnika dla pieszych oraz ścieżki pieszo-rowerowej. Przejazd zostanie podwyższony do wysokości 4,6 m" - poinformowała kolejowa spółka.
Zdemontowano już także konstrukcję nośną wiaduktu nad ul. Ozorkowską, która zostanie pokryta powłoką antykorozyjną i odmalowana. W kolejnym etapie prac wyburzone zostaną przyczółki, a ich miejsce powstaną nowe podpory.
Remont linii nr 16 na odcinku Zgierz - Ozorków - Łęczyca obejmie w sumie wymianę ok. 42 km torów i sieci trakcyjnej, 24 rozjazdów oraz remont 7 mostów i 4 wiadukty, co ma zwiększyć możliwości transportu ładunków. Z kolei bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym ma poprawić modernizacja 22 przejazdów. Nowe Lokalne Centrum Sterowania w Zgierzu będzie zaś wspierać dyżurnych w prowadzeniu ruchu między Zgierzem i Łęczycą.
Oprócz szybszych przejazdów, podróżni zyskają też łatwiejszy dostęp do pociągów, dzięki przebudowie oraz budowie nowych peronów na stacjach w Ozorkowie i Łęczycy oraz przystankach w Sierpowie i Zgierz-Północ.
"W Łęczycy wykonawca w miejscu starego peronu numer 2 ustawia nową konstrukcję. Na dwóch torach układane są już nowe podkłady. Na stacji Ozorków i Sierpów również kontynuowana jest praca przy peronach. Na szlaku Zgierz - Ozorków - Łęczyca, w tym na stacjach Ozorków i Łęczyca, usunięto już ponad 30 km torów i sieci trakcyjnej. Między Ozorkowem a Łęczycą wzmacniane jest podtorze, przygotowywane odwodnienie oraz usuwane kolizje z podziemnymi sieciami. Budowane są fundamenty pod nowe słupy trakcyjne" - podało PKP PLK.
Zapewniono, że wszystkie perony będą wyposażone w wiaty, ławki, gabloty informacyjne, system oznakowania dotykowego. Przewidziano również stojaki rowerowe. Łatwiejszy dostęp do kolei zapewnią natomiast dojścia dostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Trasa Łódź - Kutno na odcinku Zgierz - Ozorków - Łęczyca ma zostać przebudowana do 2022 roku. Łączna wartość prac to ok. 300 mln zł.
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.