Małopolskie: Rusza przetarg na budowę S7

Odcinek S7 objęty przetargiem został podzielony na trzy części realizacyjne i zainteresowane inwestycją firmy mogą składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na całość lub dowolnie wybraną liczbę odcinków realizacyjnych.
Są to: odcinek od granicy woj. świętokrzyskiego do węzła Szczepanowice (bez węzła) – długość ok. 23 km, odcinek węzeł Szczepanowice (z węzłem) do węzła Widoma (z węzłem) – długości ok. 14 km oraz odcinek węzeł Widoma (bez węzła) do granic Krakowa (z włączeniem do węzła Igołomska) – długości ok. 18 km.
Według drogowców prace projektowe, roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powinny być ukończone w ciągu 37 miesięcy od daty zawarcia umowy z wykonawcą. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca), natomiast do czasu na projektowanie inwestycji okresy zimowe są wliczane.
Najkrótszy możliwy termin realizacji uwzględniony do oceny ofert wynosi 34 miesiące od daty zawarcia umowy (wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie), natomiast najdłuższy możliwy termin realizacji może obejmować 37 miesięcy. Firmy zainteresowane tą inwestycją mogą składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu do 18 listopada 2015 r.
Odcinek drogi ekspresowej S7 będzie liczył blisko 56 km. Wytyczono go od węzła Igołomska w Krakowie, przez Zastów, Widomą, Szczepanowice do Moczydła (granica z woj. świętokrzyskim). Trasa będzie przebiegać zupełnie nowym szlakiem, w trzech miejscach krzyżując się ze „starą” drogą krajową nr 7.
Obecnie na terenie Małopolski trwa budowa drogi ekspresowej S7 we wschodniej części Krakowa (węzeł Rybitwy – węzeł Igołomska), zwanej Trasą Nowohucką, która stanowi równocześnie część wschodniej obwodnicy miasta. Odcinek o długości 4,5 km wraz z dwupoziomowymi węzłami drogowymi: Rybitwy i Igołomska oraz mostem wantowym na Wiśle buduje konsorcjum firm Strabag oraz Heilit+Woerner.
Termin realizacji inwestycji wynosi 27 miesięcy od daty zawarcia umowy (lipiec 2014 r.), bez wliczania okresów zimowych – od 15 grudnia do 15 marca. Koszt zadania to ok. 529 mln zł.
W latach 2018-2021 powinna się zakończyć budowa trzech odcinków górskiego fragmentu drogi ekspresowej S7 między Lubniem i Rabką w Małopolsce. Na liczącej 16,7 km trasie powstanie najdłuższy w Polsce, ponad dwukilometrowy tunel.
Inwestycja ta ma już wydaną zgodę na realizację i ogłoszone zostały przetargi na budowę drogi. Zadanie podzielono na trzy odcinki, każdy z osobnym przetargiem na wykonawcę: Lubień – Naprawa, Naprawa – Skomielna Biała wraz z budową tunelu i Skomielna Biała – Chabówka.
Droga krajowa nr 7 (na niektórych odcinkach S7) jest jednym z najważniejszych szlaków komunikacyjnych w Polsce. Będzie przebiegać od Gdańska do Rabki-Zdroju. Jej długość wyniesie ok. 720 km. Nową trasę zlokalizowano w większości w miejscu istniejącej drogi krajowej nr 7, czyli w korytarzu trasy europejskiej E-77. Droga połączy aglomerację trójmiejską, warszawską i krakowską.
Europa nie jest już pępkiem świata. Zobacz naszą najnowszą rozmowę z Jerzym Buzkiem

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.