PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Maria zaczęła drążyć metro

  • PAP    18 czerwca 2012 - 13:11
Maria zaczęła drążyć metro

„Maria”, druga z czterech tarcz TBM, które wydrążą tunele centralnego odcinka II linii warszawskiego metra, rozpoczęła w poniedziałek prace.




Zbuduje ona tunel północny, na odcinku od Ronda Daszyńskiego do stacji Powiśle – poinformowało Metro Warszawskie.

„Marii” nadano imię na cześć urodzonej w Warszawie noblistki Marii Skłodowskiej-Curie. To druga z czterech tarcz TBM mających zbudować tunele II linii podziemnej kolejki w stolicy. Wykona 2800 metrów tunelu, przechodząc kolejno przez stacje: Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat. Głębokość tunelu to od 12 do niemal 30 metrów.

Pierwsza z tarcz – „Anna” – rozpoczęła pracę w połowie maja. Do końca roku ma ona wydrążyć tunel południowy, łączący stację Daszyńskiego ze stacją Świętokrzyska, a później – do Powiśla i łącznik między pierwszą i drugą linią metra pod parkiem Świętokrzyskim.

Jak powiedział rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko, dotychczas „Anna” wydrążyła ponad 100 metrów tunelu. Została zatrzymana w celu rozebrania instalacji startowej oraz montażu systemu transportu – urobku na zewnątrz i tzw. tubingów (betonowych elementów obudowy tunelu) do wewnątrz tunelu. Ponownie tarcza ruszyć ma w przyszłym tygodniu.

Trzecia tarcza – „Wisła”, a także czwarta, jeszcze niemająca imienia, wykonają odcinki pomiędzy stacjami Powiśle a Dworzec Wileński. Mają wystartować jesienią. Choć początkowy harmonogram budowy centralnego odcinka II linii przewidywał rozpoczęcie drążenia tuneli na początku ubiegłego roku, oficjalny termin zakończenia budowy (październik 2013 r.) nie uległ zmianie.

Tarcze budujące II linię metra drążą i jednocześnie układają tunel z prędkością ok. 10-12 metrów na dobę. Będą pracować siedem dni w tygodniu, przez całą dobę. Przy obsłudze jednej tarczy będą pracować 52 osoby w systemie czterech zmian.

Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał siedem stacji (rondo Daszyńskiego, rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion, Dworzec Wileński) i połączy lewo– i prawobrzeżną Warszawę.

Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł.
Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.