PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Miasta przyszłości – jak wielkie aglomeracje dostosowują się do wymagań nowego pokolenia

  • pt    31 sierpnia 2018 - 11:43
Miasta przyszłości – jak wielkie aglomeracje dostosowują się do wymagań nowego pokolenia
Ekologia, zrównoważone środowisko pracy i elektromobilność – trzy niezbędne dziś cechy nowoczesnego miasta (fot. wroclaw. pl)

Czego oczekuje młode pokolenie od miejsca, w którym żyje? Jak dzisiaj miasta spełniają wymagania młodych kreatywnych, dla których nowoczesna, a przy tym zdrowa przestrzeń do życia stanowi najwyższe dobro?




  • Ekologia, zrównoważone środowisko pracy i elektromobilność – trzy niezbędne dziś cechy nowoczesnego miasta.
  • Młodzi oczekują od miasta, że będzie nowoczesne, a jednocześnie ekologiczne i zapewni im życie w zdrowym środowisku.
  • Na odnowę zdegradowanych terenów miejskich Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przeznaczy 120 mln zł z unijnych funduszy.
  • O miastach jako ośrodkach wzrostu konkurencyjności będzie mowa podczas Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Europie.

Dobrze wykształceni i zorientowani na sukces młodzi żyją szybko, a od rzeczy i usług, którymi się otaczają, wymagają zarówno funkcjonalności, wysokiej estetyki, jak i sprzyjania ich dobremu samopoczuciu. Jak dziś rozwijają się miasta, aby sprostać tym oczekiwaniom?

Nowoczesność w służbie naturze

W 2017 analityczka trendów – Natalia Hatalska,  opublikowała raport „Living Buildings” z którego wynika, że jednym z najważniejszych trendów architektoniczno-budowlanych będzie symbioza z naturą.

Ten pozorny paradoks – im bardziej nowocześnie, tym bliżej natury – wynika z pogłębiającej się wciąż świadomości, jak ważne dla naszego życia jest środowisko naturalne. Rośnie więc popyt na budownictwo, które oferując człowiekowi coraz więcej, będzie przy tym minimalizować negatywny wpływ na ekosystem. Ten trend potwierdzają informacje płynące z rynku deweloperskiego, który intensywnie inwestuje w technologie.

Celem jest zdobywanie certyfikatów poświadczających ekologiczny charakter budynków. Tego oczekują najemcy  powierzchni biurowych, czyli korporacje, które dbają o swój wizerunek i chcą kreować się na firmy harmonizujące z naturą. Dlaczego tego wymagają? Bo chcą przyciągać do siebie młodych pracowników, którzy świadomi zagrożeń płynących z urbanizacji, równie świadomie wybierają odpowiedzialnych w tej kwestii pracodawców.

Miejska bliskość przyrody

Miejskie dążenia do powrotu do natury widoczne są od dawna. Na odnowę zdegradowanych terenów miejskich Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przeznaczy 120 mln zł z unijnych funduszy. Pieniądze poświęcone zostaną m.in. na tworzenie i odnowienie zieleni w obszarach miejskich. W przybliżenie swoim pracownikom natury inwestują także prywatne przedsiębiorstwa.

Przykładem może być tu londyński biurowiec 33 King William Street, który poza eko certyfikatami, posiada także… ogród na dachu. Podobny pomysł zrealizowała także firma Skanska, która w swoim warszawskim biurze umieściła pod sufitem aż 120 roślin. Wszystko po to, by stworzyć pracownikom przyjemne i sprzyjające pracy środowisko zawodowe i tym samym spełnić oczekiwania młodego pokolenia.

Moda na eko rośnie w siłę

Rozwój rynku elektromobilności znalazł się na ustach mieszkańców miast za sprawą rządowego planu wspierania tego sektora. Chociaż na ulicach polskich aglomeracji próżno jeszcze szukać samochodów elektrycznych, nie znaczy to, że elektromobilność w wydaniu krajowym nie istnieje w ogóle.

W ostatnich miesiącach polskie miasta (i nie tylko) szturmem zdobywają skutery elektryczne na wynajem. Sprzęt pobiera się wprost z ulicy, a cała obsługa jazdy i płatności odbywa się przez aplikację mobilną. To dokładnie to, czego pragną młodzi mieszkańcy miejskich dżungli – łączące funkcjonalność, nowoczesną technologię i ekologiczne ideały miejskie rozwiązanie na palący problem korków i nadprodukcji smogu.

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
Ze względu na ciszę wyborczą komentowanie zostało wyłączone.

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.