Miejska spółka na celowniku potentatów z Chin i Europy

Udziałowcami Modertransu są miasto Poznań i poznańskie MPK (fot. MPK Wrocław)
Polska komunalna spółka stała się łakomym kąskiem na globalnym rynku produkcji środków transportu. O możliwej sprzedaży udziałów poznańskiego Modertransu, szansach chińskiego CRRC oraz warunkach ewentualnej transakcji rozmawiamy z prezydentem Poznania Jackiem Jaśkowiakiem.
- Poznański Modertrans coraz śmielej sobie poczyna na krajowym rynku producentów taboru tramwajowego. W spółce większość udziałów ma MPK Poznań, a pakiet mniejszościowy miasto.
- Kapitałowym wejściem do spółki zainteresowani są trzej światowi gracze. Jednym z nich jest chiński CRRC, największy na świecie producent tramwajów i pociągów.
- Prezydent Jacek Jaśkowiak wskazuje trzy warunki brzegowe, które muszą zostać spełnione, by mogło dojść do takiej transakcji. Wśród nich jest trwałe związanie firmy z Poznaniem, a także współpraca z Politechniką Poznańską i umożliwienie kształcenia zawodowego w kierunku pojazdów szynowych.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE2
-
Polak
2021-11-04 10:09:08
Juskowiak a nie lepiej kupić Chińczyków
-
JJ
2021-11-02 13:06:45
Modetrans powinna kupić Pesa i przenieść do Modetransu swoją produkcję tramwajów, w Bydgoszczy pozostawiając pociągi. Nie potrzebujemy więcej podmiotów na rynku, chyba, że chcemy zniszczyć to co jeszcze mamy. Chińczyków stać na dumping, który wykolei zarówno Pesę jak i Newag. No ale po Jaśkowiaku mo... rozwiń