PARTNER PORTALU
  • BGK

Modernizacja linii kolejowej między Krzeszowicami a Krakowem Mydlnikami na finiszu

  • PAP/jk    5 listopada 2018 - 14:51
Modernizacja linii kolejowej między Krzeszowicami a Krakowem Mydlnikami na finiszu
W Zabierzowie w miejscu starych peronów wybudowano dwa wyższe, co ułatwi pasażerom dostęp do pociągów. (Fot. PTWP)

W drugiej połowie przyszłego roku zakończą się wszystkie roboty budowlane na odcinku linii kolejowej E30 pomiędzy Krzeszowicami a Krakowem Mydlnikami. Łączna wartość inwestycji na tym odcinku wynosi 302 mln zł netto. Stanowi on fragment trasy Kraków–Katowice.




Jak zapewnił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, który spotkał się z dziennikarzami na przebudowanym peronie na stacji w podkrakowskim Zabierzowie, wszystkie prace na tej trasie przebiegają zgodnie z założonym harmonogramem. "Ten przystanek to wzór i przykład, jak będą wyglądać wszystkie przystanki na trasie Kraków - Katowice" - zaznaczył.

W Zabierzowie w miejscu starych peronów wybudowano dwa wyższe, co ułatwi pasażerom dostęp do pociągów. Obiekt wyposażono w szerokie wiaty i ławki oraz czytelne oznakowanie oraz tablice informacyjne. Starą kładkę zastąpiono przejściem podziemnym, które - dzięki zastosowaniu wind - umożliwia dostęp do peronów osobom o ograniczonej mobilności.

W ramach inwestycji pomiędzy Krzeszowicami a Krakowem Mydlnikami oprócz Zabierzowa nowe perony zyskają przystanki w Rudawie i Krakowie Mydlnikach Wapienniku. Zmodernizowanych zostało także sześć wiaduktów i osiem mostów. Wykonawca wybudował również dwa przejścia pod torami.

Jak przypomniał Piotr Majerczak, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, modernizacja linii pomiędzy Krzeszowicami a krakowską stacją w Mydlnikach jest jednym z czterech zadań inwestycyjnych, na jakie została podzielona przebudowa linii E30 Katowice - Kraków. Inwestycja współfinansowana jest środkami unijnego instrumentu finansowego CEF a jej całkowita wartość to ok. 2 mld zł netto.

Zapewnił, że prace są realizowane na wszystkich czterech odcinkach, a zakończenie całej inwestycji przewidziane jest do końca 2020 roku. Wtedy pociągi będą mogły się poruszać tam z prędkością 1609 km/h na godzinę, co skróci czas przejazdu między stolicami województw do około godziny.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • katowiece, 2018-11-05 15:36:48

    Wtedy pociągi będą mogły się poruszać tam z prędkością 1609 km/h na godzinę, .........czy 160 km/h...

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.