PARTNER PORTALU
  • BGK

Modernizacja linii kolejowej z Radomia do Warki - w I kw. 2017 r.

  • PAP/AS    15 maja 2016 - 14:02
Modernizacja linii kolejowej z Radomia do Warki - w I kw. 2017 r.
Podpisanie umowy i rozpoczęcie robót planowane jest w I kwartale 2017 r. Zakończenia prac spodziewamy się w 2020 r. (fot. pixabay.com)

W I kwartale 2017 r. mają ruszyć prace związane z modernizacją linii kolejowej między Radomiem a Warką. Obecnie prowadzone jest postępowanie przetargowe, do którego zgłosiło się 11 konsorcjów z Europy i Chin.




Przebudowa linii kolejowej między Radomiem a Warką jest elementem dużej inwestycji, jaką prowadzą PKP Polskie Linie Kolejowe na liczącym około 100 km odcinku trasy kolejowej z Warszawy do Radomia.

Postępowanie przetargowe dotyczące odcinka Radom – Warka jest dwuetapowe. Jak poinformował PAP rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe Mirosław Siemieniec, do pierwszego etapu zgłosiło się 11 konsorcjów. Tworzą je firmy z Polski, Chin, Hiszpanii, Włoch, Austrii, Niemiec, Portugalii, Szwajcarii, Francji, Czech i Węgier.

Obecnie trwają prace komisji przetargowej. Do drugiego etapu zakwalifikowani zostaną oferenci, którzy uzyskają największą ilość punktów. Aby ubiegać się o zamówienie, będą musieli w II etapie złożyć ofertę wraz z jej ceną.

„Podpisanie umowy i rozpoczęcie robót planowane jest w I kwartale 2017 r. Zakończenia prac spodziewamy się w 2020 r.” – powiedział PAP Siemieniec.

Modernizacja liczącej ok. 100 km linii kolejowej z Warszawy do Radomia podzielona jest na etapy. Obecnie trwa przebudowa 27-kilometrowego odcinka linii kolejowej z Warszawy Okęcie do Czachówka. Roboty na tym fragmencie trasy mają zakończyć się w II kwartale 2017 r. Z kolei postępowanie przetargowe na modernizację odcinka Czachówek - Warka jest na etapie oceny wniosków przez komisję przetargową.

Efektem przebudowy linii kolejowej nr 8 ma być zwiększenie prędkości pociągów do 160 km na godzinę. Po zakończeniu wszystkich prac podróż najszybszym pociągiem między Radomiem a Warszawą zajmie około 70 minut. Przewidywany koszt przebudowy całej linii to przeszło 2 mld złotych.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.