Nie tylko autostrady. Ambitne plany modernizacji dróg głównych

Inwestycje te służą budowie spójnej sieci połączeń drogowych o najwyższym standardzie bezpieczeństwa (fot. gddkia.gov.pl)
Dokończenie budowy spójnej sieci autostrad i dróg ekspresowych w Polsce to główny cel projektu rządowego programu budowy dróg krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.), o wartości 291 mld zł. Ale zadania GDDKiA obejmują także inwestycje na zarządzanych przez nią drogach klasy GP (główne ruchu przyspieszonego) i G (główne).
- W realizacji i w przygotowaniu – do ogłoszenia przetargów do końca br. i w 2022 r. – jest łącznie 468 zadań różnej klasy i wartości. Ponadto 118 zadań jest rozliczanych przez poszczególne oddziały GDDKiA.
- Ważnym celem rozbudowy dróg klasy GP i G jest wzmocnienie ich nawierzchni, by mogły wytrzymać jazdę ciężarówek o dopuszczalnym nacisku na oś do 11,5 tony. Opuszczające autostradę czy ekspresówkę TIR-y nie będą niszczyły tak zmodernizowanych dróg krajowych.
- Na etapie przygotowania jest obecnie 219 zadań rozbudowy lub przebudowy blisko 1660 km dróg klasy GP i G. 155 km jest w realizacji. Wśród planowanych i realizowanych na tych drogach inwestycji, 268 zadań dotyczy poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE0
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.