PARTNER PORTALU
  • BGK

Obwodnica Sanoka z kilkumiesięcznym opóźnieniem

  • pap/pt    16 października 2019 - 14:05
Obwodnica Sanoka z kilkumiesięcznym opóźnieniem
Wykonawcą obwodnicy Sanoka jest konsorcjum firm z liderem Max Boegl Polska (fot. pixabay)

Na początku kwietnia 2020 r., a nie w tym roku jak pierwotnie zakładano, oddana ma być do użytku obwodnica Sanoka (Podkarpackie) - poinformowała rzeczniczka rzeszowskiego oddziału GDDKiA Joanna Rarus.




Przypomniała, że zgodnie z umową wykonawca był zobowiązany do zakończenia inwestycji w terminie do 33 miesięcy od podpisania umowy.

"Jednakże z uwagi na napotkane w trakcie prowadzenia robót problemy, w tym m.in. liczne stanowiska archeologiczne, dwukrotnie większy zakres wykopu w skale niż pierwotnie zakładano, kontrakt został finalnie przedłużony do 7 kwietnia 2020 r." - podkreśliła.

Wykonawcą obwodnicy Sanoka jest konsorcjum firm z liderem Max Boegl Polska, umowa została podpisana w lutym 2016 r. Jej wartość to niemal 140 mln zł. Prace budowlane rozpoczęły się w sierpniu 2017 roku. Inwestycja jest realizowana w systemie "zaprojektuj-wybuduj", do czasu budowy obwodnicy nie jest wliczana przerwa zimowa (od 15 grudnia do 15 marca).

Jak poinformowali w środę przedstawiciele wykonawcy zaawansowanie prac drogowych na trasie głównej wynosi niemal 97 proc. Podobnie jak zaawansowanie robót mostowych. Do wykonania pozostało jeszcze jedno rondo, jezdnie dodatkowe, przepusty pod jezdniami dodatkowymi, oznakowanie poziome i pionowe oraz bariery ochronne.

Z danych wykonawcy wynika, że z betonu, który został użyty przy budowie obwodnicy można by wybudować 185 sztuk Statuy Wolności.

Podstawowym celem budowy obwodnicy Sanoka jest przede wszystkim wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza miasto. Zakładanym efektem jest również zwiększenie przepustowości i prędkości ruchu tranzytowego na drogach krajowych nr 28 i 84. Obwodnica ma też poprawić ruch na tych dwóch trasach. W ciągu doby przez Sanok przejeżdża ok. 25 tys. samochodów.

Początek 7-kilometrowej obwodnicy Sanoka zlokalizowany będzie na skrzyżowaniu istniejącej drogi krajowej nr 28 i drogi wojewódzkiej nr 886 Domaradz - Sanok, a koniec na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 84. Powstaną w sumie m.in. cztery skrzyżowania jednopoziomowe, osiem mostów, cztery wiadukty i 18 przepustów.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.