Oferujemy bezpieczeństwo, ograniczamy formalności

  • Artykuł promocyjny dostarczony przez TFI PZU SA    2 grudnia 2020 - 12:17
Oferujemy bezpieczeństwo, ograniczamy formalności

Wywiad z wiceprezesem TFI PZU – Marcinem Żółtkiem




Portal samorządowy – Chcemy porozmawiać o funduszach inwestycyjnych, tymczasem PZU kojarzy się głównie z ubezpieczeniami…

Marcin Żółtek – …oraz pewnością, zaufaniem, bezpieczeństwem. Jako TFI PZU jesteśmy częścią największej grupy ubezpieczeniowo-bankowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Ma ona „ubezpieczenia” w nazwie i stąd powierzchowne postrzeganie. Zajmujemy się jednak także inwestycjami. I to z powodzeniem. TFI PZU jest jednym z największych towarzystw funduszy inwestycyjnych w Polsce, a w wielu aspektach wyjątkowym. Zarządzamy ponad 20 mld zł, które powierzyli nam klienci. Należymy do rynkowych liderów w dziedzinie inwestycji emerytalnych.

 

PS – TFI PZU jest jednym z liderów rynku Pracowniczych Planów Kapitałowych.

M.Ż. – Szacujemy, że zaufało nam już około jednej trzeciej pracodawców objętych obowiązkiem wprowadzenia PPK. Mamy już nawet kilkaset umów o zarządzenie Planami z instytucjami sektora finansów publicznych i kilka tysięcy z pracodawcami zatrudniającymi poniżej 20 osób, których obowiązek wprowadzenia PPK jeszcze nie dotyczy. Obejmie ich od nowego roku. Nie zostawiają jednak podpisywania umów na ostatnią chwilę, co nas bardzo cieszy.

PS – Jaka korzyść płynie dla pracodawców z takiego pośpiechu?

M.Ż. – Dla tych z sektora finansów publicznych to przede wszystkich uniknięcie dodatkowych formalności i związanego z nimi wysiłku. 1 stycznia wejdzie w życie nowa ustawa Prawo zamówień publicznych, co dla pracodawców sektora publicznego oznacza konieczność organizowania przetargów w przypadku umów o zarządzenie PPK, których wartość przekracza progi unijne. W nowym roku wysiłek będzie więc podwójny – związany z przetargiem i wprowadzeniem Planów. Aby go uniknąć, część pracodawców sektora publicznego, w tym samorządy, szkoły, domy kultury, biblioteki, teatry, przychodnie i szpitale, już teraz podpisują z nami umowy o zarządzenie PPK. Wejdą one w życie w przyszłym roku i nie wiążą się z koniecznością wcześniejszego odprowadzania wpłat do PPK na rzecz pracowników.

PS – Dlaczego pracodawcy wybierają właśnie TFI PZU?

M.Ż. – Mógłbym egoistycznie powiedzieć, że to dowód zaufania, jakim nas darzą. Ale nie tylko. Nowe obowiązki związane z PPK budzą obawy pracodawców. Słuszne, bo jest ich sporo. Dlatego oferujemy pracodawcom maksymalne wsparcie przy wprowadzaniu i prowadzeniu PPK. Służymy pomocą ekspertów, oferujemy szkolenia i materiały informacyjne, aby mogli wywiązać się także z ustawowego obowiązku informowania o zasadach PPK swoich pracowników.

Świetnie, zwłaszcza w okresie pandemii, zdaje egzamin oferowany przez nas bezpłatny internetowy serwis e-PPK. Służy nie tylko do zdalnego zawierania umów. Skutecznie odciąża pracodawców także przy wielu obowiązkach związanych z prowadzeniem Planów. Dzięki niemu pracodawcy mogą w prosty i bezpieczny sposób zgłaszać do PPK pracowników, przekazywać listy wpłat na ich rachunki. Mogą też przesyłać dyspozycje pracowników, np. dotyczące zmiany wysokości wpłat.

Naszym sprzymierzeńcem jest również czas. Pokazał, że potrafimy skutecznie pomnażać emerytalne oszczędności pracowników. Według Instytutu Emerytalnego po trzech kwartałach tego roku TFI PZU znalazło się na drugim miejscu wśród instytucji zarządzających PPK, które osiągnęły najlepsze wyniki inwestycyjne.





REKLAMA




×

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!