Osiem ofert w przetargu na budowę odcinka S19 Dukla-Barwinek

Przedstawiciel GDDKiA dodał, że najniższą ofertę na kwotę ponad 1,4 mld zł złożyła firma Metrostav Infrastructure. Pozostałe oferty są wyższe i wahają się od ponad 1,5 mld zł do ponad 2,5 mld zł.
"Złożone oferty będą teraz oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: cena (60 proc.), termin realizacji kontraktu (10 proc.) oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne, instalacje zasilające oraz konstrukcje wsporcze (30 proc.)" - podał Wysocki.
Odcinek między Duklą a Barwinkiem graniczy bezpośrednio ze Słowacją. Jednocześnie, jak podkreślił Wysocki, jest to jeden z trudniejszych odcinków drogi ekspresowej S19 pod względem budowy geologicznej i uwarunkowań środowiskowych.
"Zakres inwestycji obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o długości 18,2 km. W ramach zadania wybudowany zostanie węzeł drogowy Barwinek zlokalizowany w miejscu połączenia S19 z istniejącą drogą krajową nr 19. Wybudowanych zostanie także m.in. 15 estakad. Najdłuższa z nich będzie miała ok. 1,1 km i rozpięta będzie nad doliną na filarach o wysokości ok. 35 m" - wyliczył.
Powstanie również dziesięć mostów, sześć wiaduktów drogowych, sześć przejść dla zwierząt.
Jak zaznaczył Wysocki, odcinek przebiegał będzie przez teren o skomplikowanej budowie geologicznej.
"W związku z tym na etapie opracowania koncepcji programowej wykonano w szerokim zakresie rozpoznanie budowy geologicznej podłoża. Teren ten charakteryzuje się różnorodnym i skomplikowanym ukształtowaniem, przechodząc na przemian przez wzniesienia i doliny, które w przeważającej części są głębokimi jarami z płynącymi w ich dnie potokami. Dlatego dla wykonawcy dużym wyzwaniem będzie prowadzenie robót budowlanych" - ocenił.
Na terenie, przez który przebiegał będzie odcinek występuje 19 obszarów osuwiskowych i predysponowanych osuwiskowo.
Droga ekspresowa S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, łączącego Europę Północną i Południową. W Polsce trasa ta będzie miała ponad 700 km długości i przebiegać będzie przez województwa: podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie.
W woj. podkarpackim będzie miała docelowo długość ok. 169 km. Kierowcy korzystają już z ponad 75 km tej trasy, kolejne 50 km jest w realizacji, a ponad 42 km w przygotowaniu.
Czy Polaków będzie stać na mieszkania? Zobacz najnowszą debatę
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.