Partnerzy portalu

PKP PLK: są umowy na kontynuację prac na linii Lublin-Dęblin

W kwietniu rozpoczną się prace na odcinku Lublin–Dęblin modernizowanej trasy kolejowej z Lublina do Warszawy. W piątek, 29 marca podpisane mają być umowy z wykonawcami, którzy podejmą roboty, po tym jak z placu budowy zeszła firma Astaldi.

"29 marca PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpiszą umowy na kontynuowanie prac na odcinku Dęblin - Lublin. W rozszerzonym zakresie znalazła się łącznica, która zwiększy możliwości przewozów w lubelskim węźle kolejowym" - poinformowała spółka w piątkowym komunikacie.

Zawarta będzie umowa z firmą Budimex na odcinek Dęblin-Nałęczów razem ze stacją Nałęczów za 616,4 mln zł netto oraz z firmą Track Tec Construction na odcinek Nałęczów-Lublin wraz ze stacją Lublin za 627,7 mln zł netto.

Cytowany w komunikacie wojewoda lubelski Przemysław Czarnek podkreślił, że doprowadzenie do jak najszybszego wznowienia prac było priorytetem władz wojewódzkich. "Od początku zajęliśmy się sprawą podwykonawców pozostawionych bez zapłaty przez firmę Astaldi. Wspólnie z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. wypracowywaliśmy także rozwiązania, które miały doprowadzić do jak najszybszego przywrócenia niezbędnego dla regionu i Polski kolejowego połączenia" - powiedział Czarnek.

Członek Zarządu PKP PLK Arnold Bresch zaznaczył, że spółka wykorzystała okres zimowy, by jak najszybciej kontynuować inwestycję. "Dziś podpiszemy umowy, już w pierwszych dniach kwietnia wykonawcy powinni ruszyć z pracami. Pozwoli to na wznowienie ruchu po jednym torze w stronę Warszawy jesienią 2019 r." - powiedział Bresch.

Umowy z nowymi wykonawcami obejmują zakres wszystkich prac, które nie zostały zrealizowane przez firmę Astaldi, czyli roboty torowe, sieciowe, okołotorowe. Na koniec września planowane jest wznowienie ruchu pociągów po jednym torze na odcinku Dęblin-Lublin i do Warszawy. Ruch pociągów po dwóch torach będzie na koniec 2020 r. - czytamy w komunikacie.

Firma Astaldi jesienią 2018 r. zaprzestała realizacji kontraktu. Gdy mimo wezwania wykonawca nie podjął prac, PKP PLK rozwiązały umowę z Astaldi. Po tym PKP PLK, dzięki umowie z firmą ZUE, zapewniła możliwość kontynuacji prac w newralgicznych miejscach, na wiaduktach na odcinku Lublin-Dęblin. Dzięki temu część robót została wykonana.

Do zakresu prac obejmujących lubelski węzeł kolejowy wprowadzona została budowa połączenia, nowym torem, linii prowadzącej z Lublina do Stalowej Woli z linią do Warszawę. Dzięki takiemu rozwiązaniu pociągi towarowe nie będą wjeżdżały na stację Lublin.

Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu najszybszego pociągu między Lublinem a Warszawą skróci się do 1,5 godz. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h. Sprawniejsze przejazdy zapewni drugi tor między Otwockiem a Pilawą. Powstanie 77 nowych peronów i 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych. 

KOMENTARZE0

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!