PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Po 18 latach pociągi wrócą na północ Mazowsza

  • Tomasz Klyta    26 lipca 2019 - 12:38
Po 18 latach pociągi wrócą na północ Mazowsza
Do miejscowości Chorzele w woj. mazowieckim, pociągi nie jeżdżą od 18 lat(zdjęcie ilustracyjne, fot. Pixabay)

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na modernizację trasy Ostrołęka - Chorzele. Dzięki inwestycji wrócą pociągi na nieczynną od 18 lat linię. Wartość inwestycji to 314,7 mln zł netto.




Wykonawcą inwestycji będzie Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno - Torowe a wartość kontraktu podpisanego z PKP PLK przekracza 314 mln zł netto. Wyremontowany zostanie odcinek Ostrołęka - Chorzele, który jest nieczynny od 2001 r. Inwestycja zapewni lepszy dojazd mieszkańców gmin położonych wzdłuż linii kolejowej do Warszawy i do powstających w Chorzelach fabryk.

- Z efektów Krajowego Programu Kolejowego korzysta coraz więcej osób. To modernizacja i gruntowna przebudowa nie tylko szlaków o znaczeniu międzynarodowym, ale też mniejsze inwestycje, o znaczeniu lokalnym. Dzisiaj podpisujemy umowę na modernizację odcinka Ostrołęka-Chorzele. W wyniku wieloletnich zaniedbań nie mogą po niej jeździć pociągi pasażerskie. Zmieniamy to, przywracamy kolej Polakom. Walczymy w ten sposób z wykluczeniem komunikacyjnym – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.

Czytaj też: Nie tylko Łomża, Mielec czy Jastrzębie-Zdrój. W miastach pozbawionych dostępu do kolei żyją miliony Polaków

W ramach inwestycji, przebudowane zostaną następujące stacje: Ostrołeka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele a także przystanki kolejowe: Nowa Wieś Kościelna, Zabiele Wielkie, Parciaki i Olszewska. Na wszystkich wymienionych stacjach i przystankach pojawią się ławki, wiaty, nowe oświetlenie oraz tablice informacyjne. Zaplanowano także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Prace na odcinku Ostrołęka-Chorzele obejmą prawie 60 km torów.

Po modernizacji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a składy z towarami do 80 km/h. Przebudowanych zostanie 20 obiektów inżynieryjnych w tym 14 przepustów i 6 mostów. W ramach prac wymieniona zostanie m.in. konstrukcja 250-metrowego mostu na rzece Narew.

W ramach inwestycji powstanie także nowe lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym (LCS) w Ostrołęce. Roboty planowane są od 2020 roku, a zakończenie w 2022 r. Projekt realizowany będzie w systemie "projektuj i buduj".

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (2)

  • tańszy bus ?, 2019-07-26 16:52:49

    na przywrócenie PKS-ów nie trzeba wydawać setek milionów zł. na budowę torów kolejowych, czy budowę dróg - w zupełności wystarczają już istniejące drogi - niestety do najbliższego przystanku PKS mam ok. 5 km , bo od 13 lat nie kursuje żaden autobus do mojej miejscowości - mam 67 lat, chodzę pieszo, ...jest co raz trudniej, szczególnie w kiepską pogodę i z ciężkim plecakiem.  rozwiń
  • Wilms, 2019-07-26 14:54:03

    Najwieksza poraszka. Dzieci nìe maja jak do szkoly dojechac a 315 millions wydawac na Tory. Swiat się przewraca do gory nogami

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.