Partnerzy portalu

Przekazano teren pod budowę obwodnicy Łomży na S61 Via Baltica

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku przekazała firmie TOTO teren pod budowę jednego z odcinków przyszłej obwodnicy Łomży (Podlaskie) na trasie S61 Via Baltica - poinformowali drogowcy.
Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
  • Przekazanie placu budowy dotyczy ok. 13 km odcinka od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno, który stanowi większą część przyszłej obwodnicy Łomży.
  • Przekazanie placu budowy oznacza, że budowa tego odcinka S61 może się zaczynać.
  • Prace budowlane mogą się już toczyć w zasadzie na wszystkich podlaskich odcinkach Via Baltica.

Przekazanie placu budowy dotyczy ok. 13 km odcinka od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno, który stanowi większą część przyszłej obwodnicy Łomży - wyjaśnił dyrektor białostockiego oddziału GDDKiA Wojciech Borzuchowski podczas konferencji online na temat innej drogi w regionie.

Przekazanie placu budowy oznacza, że budowa tego odcinka S61 może się zaczynać. "(...) także ruszamy pełną parą z budową obwodnicy Łomży" - powiedział Borzuchowski.

Wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski przypomniał, że 12 listopada wydał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) na odcinek Łomża Zachód- Kolno i było to ostatnie takie zezwolenie dotyczące wszystkich odcinków Via Baltica w regionie.

"Tę trasę (S61) mamy zamkniętą decyzyjnie" - mówił Paszkowski i dodał, że prace budowlane mogą się już toczyć w zasadzie na wszystkich podlaskich odcinkach Via Baltica.

Obwodnicę Łomży będą tworzyć odcinki: 13 km Łomża Zachód-Kolno oraz 7,2 km drogi ekspresowej Łomża Południe - Łomża Zachód wraz z ok. 7 km odcinkiem drogi krajowej nr 63. GDDKiA informowała już wcześniej, że prowadzone są już prace na odcinku Łomża Południe - Łomża Zachód.

Odcinek Łomża Zachód - węzeł Kolno będzie drogą ekspresową wykonaną z nawierzchni odpornej na powstawanie kolein, dostosowaną do ciężkiego ruchu. Tylko droga na mostach będzie asfaltowa. "Inwestycja obejmuje też budowę dodatkowych jezdni, chodników, ciągów pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych, a także urządzeń ochrony środowiska (ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych, urządzeń oczyszczających (separatory) czy przejść dla zwierząt. Wybudowane zostaną tu trzy węzły drogowe: Łomża Zachód, Nowogród i Łomża Północ oraz nowy, 1200-metrowy most nad doliną Narwi" - informowała wcześniej GDDKiA. Powstanie także ok. 7 km odcinek jednojezdniowej drogi krajowej nr 64 na odcinku od węzła Łomża Północ do Elżbiecina.

"Dzięki budowie obwodnicy miasta zwiększy się bezpieczeństwo ruchu drogowego i komfort życia mieszkańców Łomży, przez której centrum dzisiaj prowadzi cały ruch tranzytowy w kierunku państw bałtyckich i Rosji (Obwodu Kaliningradzkiego)" - podawała wcześniej GDDKiA.

Wartość umowy z firmą TOTO na projekt i budowę odcinka Łomża Zachód - węzeł Kolno to 525,6 mln zł. Plan zakłada, że odcinek ten będzie gotowy wiosną 2023 r.

Odcinek Łomża Południe - Łomża Zachód z dk 63 ma kosztować 218 mln zł i realizuje go firma Mota-Engil Central Europe SA. Ten odcinek ma być gotowy do końca 2022 r.

KOMENTARZE0

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!