Partnerzy portalu

Regionalne lotniska oczekują poważnych zmian. Bez nich będzie ciężko

Zmian przepisów dotyczących Obszarów Ograniczonego Użytkowania, uchwalenia tzw. Pakietu lotniczego, wpisania projektów lotniczych na listę priorytetowych inwestycji dofinansowanych ze źródeł unijnych – tego w 2020 roku oczekuje 14 portów regionalnych w Polsce. 2019 rok te lotniska, sumarycznie, zakończyły z imponującymi wzrostami  - ponad 60 procent ruchu lotniczego w Polsce obsługiwane jest właśnie w regionach. Tej dynamiki, w obecnych warunkach, nie będzie się jednak dało długo utrzymać.
  • Lotniska regionalne są coraz bardziej zatłoczone. Potrzebne są duże projekty zwiększające przepustowość tych portów.
  • Do 2035 roku lotniska regionalne planują ponad 200 zadań inwestycyjnych na szacunkową kwotę ogółem 4,1 mld zł.
  • Brak jednak pieniędzy z „zewnątrz”. Oddech może dać będący w powijakach rządowy Pakiet lotniczy. 
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE2

  • Czuć Piniądz 2020-01-13 14:23:42
    Zmieniajmy ale zgodnie z prawem. Jak dotąd jest łamane i to przez urzędników Państwowych. Nie zdziwię się jeśli niedługo Radosław Włoszek prezes lotniska w Balicach, syn chrzestny Beaty Szydło i jak słyszałem członek Zarządu TV Kraków zostanie wyprowadzony w kajdankach za przekręty. Już raz się wywi...nął zpod prawa kiedy spowodował bardzo niebezpieczny wypadek w którym mocno poszkodowana została 5 osobowa rodzina. Tak jest są równie i równiejsi. Prokurator wystąpił z wnioskiem o odstąpienie od wymierzęnia kary bo Włoszek miał nieskazitelną opinię. Ciekawe czy wymiar sprawiedliwości jest taki łaskawy dla wszystkich o nieskazitelnej opinii..  rozwiń
  • Inżynier 2020-01-13 12:14:52
    Potrzebne byłoby też planowanie i finasowanie rozwoju sieci kolejowej tak, żeby zapewnić dogodne połączenia kolejowe do wszystkich istniejących lotnisk, a nie tylko do CPK. Planowanie i finansowanie rozwoju sieci kolejowej wyłącznie pod potrzeby jednego lotniska stwarza szansę na powstanie i przyspi...eszony rozwój aglomeracji warszawsko-łódzkiej, ale kosztem pozostałych regionów kraju. Koleje dużych prędkości są drogie - nawet jeżeli zostałyby wybudowane w pełnym deklarowanym zakresie to i tak podróże z lotnisk regionalnych w przypadku większości obszaru kraju mogłyby być wygodniejsze i tańsze. A trzeba pamiętać, że wraz z „centralnym” lotniskiem (w „etapie zero”) ma powstać tylko kolej dużych prędkości łącząca przez CPK Warszawę z Łodzią. Realizacja prezentowanych w projekcie CPK inwestycji kolejowych w regionach to kwestia bliżej nie określonej przyszłości, raczej kolejnych dekad niż lat.  rozwiń

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!