PARTNER PORTALU
  • BGK

Rewitalizacja musi być dopasowana do miasta

  • PropertyNews.pl/AT    7 lutego 2020 - 14:18
Rewitalizacja musi być dopasowana do miasta
Off Piotrkowska przykładem modelowej rewitalizacji (fot. wikipedia.org/Zorro2212)

Kryterium dobrej rewitalizacji jest jej miastotwórczość, różnorodność i kontekst społeczny - oceniają eksperci.




Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca. Małe projekty budują niepowtarzalny klimat miasta. Duże, swoją siłą rażenia, informują świat, że miasto jest fajne, a rewitalizacja się opłaca. Jak remontować miasta? Czy można sformułować kryteria udanej rewitalizację miasta? Przykłady wielu świetnych projektów rewitalizacyjnych w Polsce wskazują, że z pewnością kluczem jest jej dopasowanie do całości miasta.

- Podstawowym kryterium dobrej rewitalizacji jest jej miastotwórczość. To co rewitalizujemy, musi być dopasowane do miasta, nie „rozsadzać go”. Po drugie, przestrzeń powinna być dla projektowana nie dla gości z zewnątrz, ale musi odpowiadać na potrzeby społeczności. Trzecim kryterium jest różnorodność - pod względem funkcjonalności, ale i charakteru przestrzeni, tak aby miejsce oferowało całe bogactwo usług - powiedział w trakcie 4 Design Days Jan Belina-Brzozowski, architekt z BBGK Architekci.

- Kolejne kryteria są związane ze środowiskiem: budowanie w sposób zrównoważony oraz mobilność - ułatwianie dostępu do publicznej komunikacji, ale też chociażby do rowerów, niewysuwanie samochodów na pierwszy plan - dodał.

Czytaj też: Rewitalizacja nie polega na przebudowie, lecz definiowaniu przestrzeni na nowo

Czy jednak projekty rewitalizacyjne zawsze muszą być kosztowne? Czy lepiej postawić na małe projekty czy też na skalę i rozmach? W trakcie 4 Design Days odniosła się do tego Anna Celichowska, członek zarządu i dyrektor ds. komercjalizacji w firmie Virako:

- Rewitalizacja nie zawsze musi być kosztowna. Koszt ten zależy od tego, kto jest klientem oraz co chcemy mu dać. Jeśli adresujemy produkt do wymagającego klienta biznesowego, to projekt musi być drogi, ponieważ taki klient nie będzie chciał funkcjonować w niedoinwestowanej przestrzeni. Ale to nie znaczy, że projekt mniej kosztowy musi być gorszy - zaznaczyła.

- Świetnym przykładem może być chociażby Off Piotrkowska - miejsce pofabryczne w centrum Łodzi, nie bardzo doinwestowane, ale z kolei docenione na całym świecie. Rewitalizacja nie musi kosztować wiele, musi natomiast dawać coś w zamian, chociażby dobry klimat - dodała Anna Celichowska.

Cały artykuł czytaj tutaj

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA


Bezprecedensowe w skali Europy forum wielowątkowej dyskusji dotyczącej kluczowych zagadnień dla systemów opieki zdrowotnej. Już 5-6 marca 2020 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.



×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.