PARTNERZY PORTALU

Rewitalizacja terenów przemysłowych: By komercyjny sukces nie był porażką miasta

  • Agnieszka Widera    21 grudnia 2015 - 15:57
Rewitalizacja terenów przemysłowych: By komercyjny sukces nie był porażką miasta
Manufaktura stała się inspiracją dla innych rewitalizacji obiektów poprzemysłowych, ale tylko w ścisłe komercyjnym celu. (fot. uml.lodz.pl)

Komercyjna rewitalizacja poprzemysłowego terenu może być zaczątkiem większego procesu, który obejmie także tkankę miejską i społeczną. Ale do tego potrzebne są współpraca i spójna koncepcja odnowy danego obszaru w mieście. Inaczej, jak w przypadku łódzkiej Manufaktury, powstanie "oaza piękna w morzu nieszczęść społecznych".




Ustawa o rewitalizacji umożliwia objęcie takim procesem także niezamieszkałe poprzemysłowe tereny, jeśli występują na nich negatywne zjawiska, np. niski stopień przedsiębiorczości, słaba kondycja lokalnych przedsiębiorstw, przekroczenie standardów jakości środowiska czy obecność odpadów stwarzających zagrożenie dla życia, zdrowia ludzi lub stanu środowiska.

"Przywracanie życia" na takich terenach czy w obiektach postindustrialnych to duże wyzwanie, długi proces, który niesie ze sobą wiele pułapek, z których nie zawsze wychodzi się obronną ręką. Jakich?

strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!