PARTNER PORTALU
  • BGK

Rusza przebudowa głównej arterii w Piotrkowie Trybunalskim

  • PW    15 października 2019 - 14:14
Rusza przebudowa głównej arterii w Piotrkowie Trybunalskim
Przebudowa drogi - zdjęcie poglądowe (fot. pixabay.com)

Na poniedziałek 21 października zaplanowano rozpoczęcie prac w ramach przebudowy ulicy Wojska Polskiego, czyli drogi wojewódzkiej nr 473 w Piotrkowie Trybunalskim. Pierwszy etap robót na głównej arterii miasta, obejmie odcinek od wiaduktu PKP do ulicy Polnej, na którym ruch zostanie zamknięty. Na pierwszy ogień pójdzie wymiana wszelkich mediów znajdujących się pod ziemią. Przebudowana ma być także al. Wojska Polskiego w Częstochowie, ale tu na start robót trzeba poczekać do 2020 roku.




  • Przebudowa ulicy Wojska Polskiego w Piotrkowie Trybunalskim ma być prowadzona w dwóch etapach.
  • Najtrudniejszym i najważniejszym etapem będzie modernizacja zniszczonego kanału rzeki Strawy. Po tych robotach drogowcy wykonają podbudowę pod chodniki i jezdnię, a elektrycy ustawią nowe latarnie - informuje urząd miasta.
  • Zakończenie inwestycji planowane jest na jesień 2020 roku.

W pierwszej kolejności zmodernizowany zostanie odcinek od wiaduktu kolejowego do skrzyżowania z ulicą Polną, a następnie od nowo powstałego ronda do al. Armii Krajowej. Wykonawcy prac zaczną od przebudowy sieci podziemnych. W związku z tym konieczne będzie zamknięcie ulicy dla ruchu pojazdów. Od poniedziałku 21 października nastąpi to na odcinku od wiaduktu PKP do ulicy Polnej. Inaczej będą kursowały autobusy. 

- Na czas prowadzonych prac wyznaczono tymczasowe trasy autobusów MZK (na ul. Wojska Polskiego zostaną wyłączone trzy przystanki autobusowe znajdujące się na terenie budowy: na wysokości skweru M. Rawity-Witanowskiego oraz dwa przystanki na tzw. ryneczku) - informuje Jarosław Bąkowicz, kierownik Biura Prasowego Urzędu Miasta w Piotrkowie Trybunalskim. - Autobusy jadące w kierunku zachodnim i północnym od przystanku "Dworzec Autobusowy i Kolejowy – POW" pojadą ulicą POW, następnie skręcą w prawo w ul. Grota-Roweckiego i poprzez Sienkiewicza, Piłsudskiego i Armii Krajowej do ul. Słowackiego - wyjaśnia.

Zobacz też Drogi, sport i rekreacja, rewitalizacja kamienic. Na to stawia Piotrków Trybunalski.

Z kolei autobusy jadące w kierunku wschodnim i południowym będą kursowały ul. Słowackiego (przez przejazd kolejowy), następnie skręcą w lewo w ul. Dąbrowskiego, w lewo w ul. Grota-Roweckiego, w lewo w ul. POW i dalej bez zmian.

Na ulicę Wojska Polskiego nie będzie można dostać się od strony ulic: Polnej, Niecałej, Szerokiej, Łódzkiej. Ulica 1 Maja będzie dwukierunkowa (i bez wylotu) - w celu zapewnienia dojazdu do szkoły, przedszkola i posesji. Magistrat apeluje do kierowców, żeby zachowali szczególną ostrożność i zwracali uwagę na oznakowanie.

- Inwestycja w pierwszej kolejności obejmie prace przy wymianie wszelkich mediów znajdujących się pod ziemią. Najtrudniejszym i najważniejszym etapem będzie modernizacja zniszczonego kanału rzeki Strawy. Po tych robotach drogowcy wykonają podbudowę pod chodniki i jezdnię, a elektrycy ustawią nowe latarnie. Całość zwieńczy wylanie asfaltu, ułożenie chodników, urządzenie zieleni oraz ustawienie elementów małej architektury - podaje Jarosław Bąkowicz. 

Sprawdź też Kluczowa arteria w Chorzowie doczeka się wreszcie remontu.

Na skrzyżowaniu ulic Polnej i „starej" Łódzkiej zaplanowano budowę ronda, którego zadaniem będzie upłynnienie ruchu na ul. Wojska Polskiego. Z kolei ul. Łódzka zostanie udrożniona poprzez włączenie jej w rondo Solidarności w ramach oddzielnej inwestycji.

Finisz prac w ramach pierwszego etapu przewidziano w połowie 2020 roku, a całości inwestycji jesienią przyszłego roku. Realizować będzie je konsorcjum piotrkowskich firm. Przebudowa pochłónie prawie 13,3 mln zł. 

Na rozpoczęcie robót w terenie wciąż czeka al. Wojska Polskiego w Częstochowie, czyli droga krajowa nr 1, która ma być gruntownie przebudowa na odcinku od południowej granicy miasta do węzła z al. Jana Pawła II. Inwestycja realizowana jest w formule "zaprojektuj i wybuduj" za 179 mln zł. Na razie trwają jeszcze prace projektowe. Zasadniczy etap prac budowlanych w terenie będzie natomiast realizowany w latach 2020-2021.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.