PARTNERZY PORTALU

Ruszył przewiert tunelu metra na warszawskie Bródno

  • KO    4 maja 2020 - 18:17
Ruszył przewiert tunelu metra na warszawskie Bródno
Tarcza Maria swoją pracę powinna zakończyć jesienią (fot. metro warszawskie)

W poniedziałek 4 maja rozpoczął się proces drążenia tunelu łączącego powstającą stację Bródno z przystankiem Trocka. Pierwsza tarcza TBM Maria została uruchomiona. Postępy jej prac można śledzić w internecie.




– Miesiąc temu druga linia warszawskiego metra wydłużyła się o trzy stacje na Woli, dziś w kolejny etap realizacji weszła jej rozbudowa w kierunku Bródna. Duży wkład w sukces tych inwestycji mają pieniądze z Programu Infrastruktura i Środowisko, które w prawie 55 procentach pokrywają całkowite koszty projektu. Metro Warszawskie jest jednym z największych beneficjentów unijnego wsparcia w Polsce – zaznacza minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak

Tarcze TBM Anna i Maria zostały opuszczone do szybu startowego na budowie II linii na stacji Bródno w połowie marca. Przez ten czas tarcze montowano, a następnie wprowadzano w rozruch. Po około miesiącu w ślad za Marią ruszy tarcza Anna. Pierwsza tarcza swoją pracę powinna zakończyć jesienią.

Taśmociąg tarczy TBM Maria. fot. Metro Warszawskie Taśmociąg tarczy TBM Maria. fot. Metro Warszawskie

Tak jak dotychczas, postęp prac tarczy będzie można śledzić na stronie Metra Warszawskiego. Informacje o przebytym dystansie będą aktualizowane co piątek. Film z operacji rozruchu tarczy można natomiast zobaczyć na profilu społecznościowym Miasta Stołecznego Warszawy. 

Budowa metra na Bródnie jest częścią inwestycji „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III”, którego całkowita wartość wynosi przeszło 3,5 miliarda złotych, a dofinansowanie unijne z Programu Infrastruktura i Środowisko to ponad 1,9 miliarda złotych.

Projekt zakłada budowę 6 kilometrów linii z pięcioma stacjami, trzy stacje w kierunku wschodnio-północnym (Zacisze, Kondratowicza i Bródno) i dwie stacje w kierunku zachodnim (Ulrychów i Powstańców Śląskich). Połączą je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak na zrealizowanie inwestycji ma czas do września 2021 roku. W ramach inwestycji miasto kupi również 17 sztuk składów do obsług I i II  linii metra.

Czytaj też: Metro w Krakowie jednak nie tak szybko? Bardziej optymalny może być tramwaj

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA





×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.