PARTNER PORTALU
  • BGK

Ruszyła budowa pierwszego odcinka śródmiejskiej obwodnicy Radomia

  • PAP/JS    7 czerwca 2018 - 14:09
Ruszyła budowa pierwszego odcinka śródmiejskiej obwodnicy Radomia
Cała trasa N-S ma liczyć ponad 5 km. (fot. pixabay.com)

Rozpoczęła się budowa pierwszego, liczącego ponad kilometr, odcinka trasy N-S łączącej południową i północną część Radomia. To jedna z ważniejszych tegorocznych inwestycji drogowych w mieście. Pierwszy fragment śródmiejskiej obwodnicy ma być gotowy w połowie 2019 r.




Koszt inwestycji to prawie 34,5 mln zł, z czego 11,5 mln zł pochodzi z rezerwy subwencji ogólnej ministra infrastruktury. Prace wykona konsorcjum firm Inżynieria Rzeszów i Budromost - Starachowice z Wąchocka.

"Zależy nam na tym, by jak najszybciej odkorkować śródmieście i ułatwić komunikację na osi północ-południe" - powiedział w czwartek prezydent Radomia Radosław Witkowski.

Po wybudowaniu pierwszego odcinka śródmiejskiej obwodnicy będzie też możliwe okresowe wyłączenie z ruchu ul. 25 Czerwca, by zmodernizować przebiegające pod nią sieci wodno-kanalizacyjne. Trasa N-S będzie już wówczas stanowiła alternatywne rozwiązanie komunikacyjne w tej części miasta.

Projekt zakłada, że na odcinku od ronda Mikołajczyka do powstającego węzła, u zbiegu z ul. Słowackiego, trasa ma mieć dwie jezdnie, po dwa pasy w każdym kierunku.

Jak podkreślił wiceprezydent Radomia Konrad Frysztak, jednym z najistotniejszych elementów nowej trasy będzie węzeł umożliwiający m.in. bezkolizyjny wjazd z ul. Beliny-Prażmowskiego na wiadukt w ciągu ul. Słowackiego, a także bezkolizyjny zjazd z wiaduktu w stronę dworców PKS i PKP.

Do wybudowania jest też nowy odcinek trasy na zamkniętych terenach kolejowych leżących wzdłuż torów linii Warszawa - Radom, w tym budowa ronda u zbiegu z istniejącymi ulicami: Żeromskiego i Szklaną. Na całym odcinku powstaną także nowe chodniki oraz ścieżki rowerowe.

Pierwszy odcinek trasy N-S, między rondem Mikołajczyka a ulicą Żeromskiego, będzie miał długość prawie 1,1 km.

Zgodnie z planami władz Radomia w kolejnych latach miałby powstać następne odcinki śródmiejskiej obwodnicy - od osiedla Południe do ul. Młodzianowskiej i ze śródmieścia do ulicy Kozienickiej. Cała trasa N-S ma liczyć ponad 5 km.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.