PARTNER PORTALU
  • BGK

Ruszyła budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej

  • AKC    2 grudnia 2019 - 12:20
Ruszyła budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej
Prace związane z realizacją całego projektu SKM zakończą się w 2022 r. (fot. PKP PLK)

Rozpoczęła się budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Za 530 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe wybudują i przebudują 27 stacji i przystanków. Perony będą dostosowane do potrzeb wszystkich podróżnych. Realizacja projektu podniesie poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. Projekt współfinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zapewni dogodny dostęp do kolei i poprawi warunki życia mieszkańców.




  • Zmodernizowane stacje i przystanki, przebudowane dojścia na perony i centra przesiadkowe zapewnią dogodny dostęp do kolei.
  • PKP PLK prowadziły będą prace na odcinku linii kolejowej Stargard - Szczecin Główny (nr 351), linii Gryfino - Szczecin Główny (nr 273), Szczecin Dąbie - Goleniów (nr 401) oraz na odcinku Szczecin Główny - Police (nr 406).
  • Prace związane z realizacją całego Projektu SKM zakończą się w 2022 roku.

Prace rozpoczęły się na stacji Gryfino, gdzie przebudowane zostaną perony. Na stacji zamontowane zostanie nowe oznakowanie, gabloty informacyjne, ławki oraz wiaty. Perony po modernizacji staną się bardziej dostępne dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na stacji Gryfino wyremontowane zostanie przejście podziemne, w którym będą zamontowane windy prowadzące na perony nr 2 i 3. Następnie modernizowane będą: stacja Szczecin Dąbie, stacja Daleszewo i przystanek w Czepinie.

Większy komfort pasażerów zapewni przebudowa 17 stacji i przystanków. Objęte projektem obiekty zostaną wyposażone w monitoring, ławki, wiaty i system dynamicznej informacji pasażerskiej. Będą przystosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na stacjach i przystankach: Szczecin Pomorzany, Szczecin Cmentarz Centralny, Szczecin Turzyn, Szczecin Pogodno, Szczecin Niemierzyn, Szczecin Niebuszewo, Szczecin Drzetowo, Szczecin Żelechowa, Szczecin Gocław, Szczecin Stołczyn, Police Dąbrówka, Police, Szczecin Łasztownia, Gryfino, Szczecin Zdroje, Szczecin Dąbie dogodne dojście na perony dla wszystkich podróżnych zapewnią wygodne windy, w pozostałych lokalizacjach zamontowane zostaną pochylnie.

Czytaj też: PKP PLK: od grudnia nowe połączenie kolejowe - z Lubina do Głogowa

W ramach projektu powstanie 10 nowych przystanków: Szczecin Cmentarz Centralny, Szczecin Niemierzyn, Szczecin Stołczyn Północny, Szczecin Skolwin Północny, Police Dąbrówka, Szczecin Żydowce, Szczecin Łasztownia, Szczecin Dunikowo, Szczecin Trzebusz, Goleniów Park Przemysłowy.

Na jednotorowym szlaku Szczecin Główny - Szczecin Turzyn zostanie dobudowany drugi tor, co zapewni płynny przejazd większej liczby pociągów i pozwoli na skrócenie czasu podróży.

PLK zwiększą również poziom bezpieczeństwa dzięki budowie nowoczesnego lokalnego centrum sterowania (LCS Gocław) i wymianie urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Podniesiony zostanie poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych, zostaną one wyposażone w monitoring i dodatkowe urządzenia informujące kierowców o nadjeżdżających pociągach. W sumie zmodernizowanych zostanie 14 przejazdów.

Na liniach kolejowych objętych projektem zostaną zmodernizowane obiekty inżynieryjne, m.in. wiadukty i przepusty.

Miliardy na kolej

W lutym tego roku rząd zdecydował o zwiększeniu wartości Krajowego Programu Kolejowego o 3,2 mld zł do niemal 70 mld zł. Jednak Ministerstwo Infrastruktury liczy, że w ciągu kilku miesięcy rząd zatwierdzi kolejne zwiększenie wartości kolejowego programu, aby zapewnić dodatkowe finansowanie procesów inwestycyjnych na kolei.

PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) liczą, że do końca przyszłego roku ponad 90 proc. projektów pod względem wartości z Krajowego Programu Kolejowego (KPK) będzie zrealizowanych lub w trakcie realizacji - poinformował prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

Czytaj też: Ireneusz Merchel o inwestycjach PKP PLK w latach 2021 - 2027

KPK składa się z ponad 220 projektów, zakładających modernizację 9 tys. km torów. Środki finansowe mają zostać wykorzystane do 2023 roku.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.