PARTNER PORTALU
  • BGK

S-17: wykonawcy czekają na pozwolenia na budowę

  • pt/pap    20 sierpnia 2016 - 16:20
S-17: wykonawcy czekają na pozwolenia na budowę
Budowę prawie 100 km brakującej drogi ekspresowej między Lublinem a Warszawą prowadzi lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (fot.gddkia)

Dokumentacja dotycząca budowy trzech z siedmiu odcinków drogi ekspresowej S-17 między Lublinem a Warszawą, jest już złożona u wojewodów; wykonawcy czekają na decyzje umożliwiające rozpoczęcie prac. Inwestycja ma kosztować łącznie ok. 2,4 mld zł.




Budowę prawie 100 km brakującej drogi ekspresowej między Lublinem a Warszawą prowadzi lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Chodzi o trasę od Kurowa do obwodnicy Garwolina oraz od Garwolina do węzła Lubelska. Budowa podzielona została na siedem odcinków.

"Do Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie trafił wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID), czyli pozwolenia na budowę drogi ekspresowej S17 pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód, o długości ok. 13,7 km" - poinformował rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA Krzysztof Nalewajko.

Wcześniej do wojewody mazowieckiego złożono wnioski o decyzję ZRID dla dwóch odcinków S17 na terenie województwa mazowieckiego: 12,2 km - od obwodnicy Garwolina do Gończyc i 13 km - od Gończyc do granicy z woj. lubelskim. Nalewajko zapowiedział, że we wrześniu złożony zostanie wniosek o wydanie decyzji ZRID dla odcinka 20,2 km od węzła Skrudki do granicy województw.

 

"Na pozostałe trzy odcinki - pomiędzy węzłem Lubelska i początkiem obwodnicy Garwolina - opracowywana jest dokumentacja niezbędna do złożenia wniosku" - dodał rzecznik.

Decyzja ZRID dotyczy przejęcia terenów pod budowę drogi, co umożliwia wykonawcy rozpoczęcie prac budowlanych. Decyzja ta zobowiązywać będzie właścicieli i użytkowników wieczystych tych terenów do wydania ich na rzecz Skarbu Państwa, co umożliwi rozpoczęcie procesu szacowania wartości nieruchomości przejętych pod budowę drogi, a później wypłatę odszkodowań. Wysokość odszkodowania ustala wojewoda w postępowaniu administracyjnym, a jego wartość określają biegli rzeczoznawcy majątkowi.

Poszczególne odcinki drogi S-17 wybudują różni wykonawcy wyłonieni w przetargach. 13,7 km drogi między węzłami Kurów i Skrudki buduje firma Mota Engil Central Europe (za 270,8 mln zł), zaś kolejny odcinek o długości 20,2 km - od węzła Skrudki do granicy województw - firma PORR Polska Infrastructure (koszt - 608,8 mln zł).

Wykonawcą trzech odcinków na terenie woj. mazowieckiego - 13 km od granicy województw do Gończyc (313,6 mln zł); 12,2 km od obwodnicy Gończyc do obwodnicy Garwolina (288,5 mln zł); 13 km drogi od obwodnicy Garwolina do obwodnicy Kołbieli (blisko 290 mln zł) - jest spółka Budimex.

Pozostałe odcinki na terenie woj. mazowieckiego - 8,7 km obwodnicy Kołbieli (ok. 225,5 mln zł) i 15,2 km od obwodnicy Kołbieli do węzła Lubelska (370,5 mln zł) - wybuduje konsorcjum firm Strabag i Strabag Infrastruktura Południe.

Inwestycja jest realizowana w trybie +projektuj i buduj+, co oznacza, że wykonawca ma opracować dokumentację projektową, uzyskać zezwolenie na realizację inwestycji i wybudować drogę. Przed oddaniem trasy dla ruchu musi uzyskać decyzję o dopuszczeniu do użytkowania drogi.

Nawierzchnia drogi ekspresowej nr 17 wykonana będzie w technologii betonu cementowego. Wszyscy wyłonieni w przetargach wykonawcy zadeklarowali wybudowanie tras w ciągu 34 miesięcy (do czasu nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Jeśli plany te zostaną zrealizowane i nie będzie opóźnień, to trasa z Lublina do węzła Lubelska będzie oddana do użytku do końca 2019 r.

Po udostępnieniu trasy dla kierowców przejechanie 150 km drogi z Lublina do węzła Lubelska może zająć niecałe półtorej godziny.

Procedurę przetargową na budowę węzła Lubelska - który ma połączyć wschodnią i południową obwodnicę Warszawy - prowadzi stołeczny oddział GDDKiA.

W latach 2011 - 2014 r. zbudowano już 67 km drogi ekspresowej S17 na odcinku od Kurowa do miejscowości Piaski (Lubelskie) wraz z obwodnicą Lublina. Budowa tego fragmentu S17 pochłonęła 3,3 mld zł, z czego 2,2 mld zł stanowiło dofinansowanie z unijnego Programu Infrastruktura i Środowisko.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.