Ścieżki i trasy rowerowe w polskich miastach. Drogi obecne i w budowie [RAPORT]

W latach 2019-2021 Wrocław powiększył infrastrukturę rowerową o 22 proc. (Fot. wroclaw.pl)
Rowerzyści mają prawo poruszać się drogami publicznymi, ale znacznie bezpieczniej czują się na wydzielonych ścieżkach i pasach, uruchomionych tylko dla nich, ewentualnie do wspólnego użytku z pieszymi. Sprawdziliśmy, jak długie trasy mają do dyspozycji cykliści w polskich miastach oraz w których miastach - przy zachowaniu proporcji dotyczących m.in. liczby mieszkańców - infrastruktura rowerowa jest największa.
- Spośród miast, które wzięliśmy pod uwagę, zdecydowanie najwięcej wydzielonych tras rowerowych ma Warszawa – 708 km. Wrocław dysponuje infrastrukturą dla rowerzystów o długości prawie 386,4 km. Kilka innych miast mieści się w przedziale 200-300 km.
- Jeśli chodzi o współczynnik liczby mieszkańców na 1 m infrastruktury rowerowej, najkorzystniejszy na ten moment osiągnął Ciechanów – 0,84, przed Koszalinem – 0,98, Stalową Wolą – 1,01 i Zieloną Górą – 1,06.
- Wyliczyliśmy również, jak duży jest procent infrastruktury rowerowej wykonanej w latach 2019-2021 w posiadanej ogółem, żeby pokazać, które miasta – przy zachowaniu proporcji i możliwości finansowych – najmocniej inwestowały w tego rodzaju trasy w ostatnim czasie.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE1