Partner portalu

Ścieżki i trasy rowerowe w polskich miastach. Drogi obecne i w budowie [RAPORT]

Rowerzyści mają prawo poruszać się drogami publicznymi, ale znacznie bezpieczniej czują się na wydzielonych ścieżkach i pasach, uruchomionych tylko dla nich, ewentualnie do wspólnego użytku z pieszymi. Sprawdziliśmy, jak długie trasy mają do dyspozycji cykliści w polskich miastach oraz w których miastach - przy zachowaniu proporcji dotyczących m.in. liczby mieszkańców - infrastruktura rowerowa jest największa.
  • Spośród miast, które wzięliśmy pod uwagę, zdecydowanie najwięcej wydzielonych tras rowerowych ma Warszawa – 708 km. Wrocław dysponuje infrastrukturą dla rowerzystów o długości prawie 386,4 km. Kilka innych miast mieści się w przedziale 200-300 km.
  • Jeśli chodzi o współczynnik liczby mieszkańców na 1 m infrastruktury rowerowej, najkorzystniejszy na ten moment osiągnął Ciechanów – 0,84, przed Koszalinem – 0,98, Stalową Wolą – 1,01 i Zieloną Górą – 1,06.
  • Wyliczyliśmy również, jak duży jest procent infrastruktury rowerowej wykonanej w latach 2019-2021 w posiadanej ogółem, żeby pokazać, które miasta – przy zachowaniu proporcji i możliwości finansowych – najmocniej inwestowały w tego rodzaju trasy w ostatnim czasie.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE1

  • ovana 2022-04-07 12:16:45
    Czy można prosić o informację, gdzie można znaleźć cały raport i kto jest autorem?

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!