Ścieżki rowerowe w Polsce 2016: Takiego boomu jeszcze nie było

Infrastruktura rowerowa z roku na rok się rozrasta – zarówno w dużych miastach wojewódzkich, jak i niewielkich gminach. Urzędnicy nie oszczędzają w tym zakresie i inwestują duże pieniądze, aby popularyzować ruch rowerowy w miastach. A sami rowerzyści? Przyznają, że jest coraz lepiej, choć sporo jest jeszcze do zrobienia.
– Godne pochwały na pewno jest to, że coraz częściej gminy wypracowują pewien standard dotyczący infrastruktury dla rowerzystów – mówi Piotr Łuczyński, prezes Stowarzyszenia Zdrowy Rower w Warszawie. – Nowa infrastruktura zaczyna spełniać konkretne wymagania, czego kilka lat temu jeszcze nie było. Szerokość tras jest odpowiednia, instalowane są podpórki przy sygnalizacjach świetlnych, obniża się krawężniki. Coraz częściej powstają trasy z asfaltu, a nie na przykład z kostki brukowej – ocenia Łuczyński.
Czy Polaków będzie stać na mieszkania? Zobacz najnowszą debatę

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
rewor
2016-06-22 12:49:11
Do Marcin: Dokładnie. Około 57 km gliwickich tras rowerowych to drogi o nawierzchni nieutwardzonej. Pozostałe to przeważnie kostka brukowa albo wytyczenie drogi po ulicach osiedlowych. W Gliwicach w ciągu ostatnich 10 lat wybudowano zaledwie około 2 km nowych dróg dla rowerów. Dopiero w tym roku z... rozwiń
-
Marcin
2016-06-13 07:48:11
"Dla porównania, w Gliwicach istnieje ponad 30 tras rowerowych o łącznej długości ok. 100 km." A większość istnieje tylko na mapie. Urzędnicy twierdzą, że u mnie na osiedlu jest droga rowerowa o długości ok. 1 km. W rzeczywistości jej nie ma i nigdy nie było. Ładnie to wygląda na papierze... rozwiń
-
Andrzej Ptasznik
2016-06-08 17:20:43
Ponad rok temu zebrałem 1300 podpisów (pełnoletnich mieszkańców), pod petycją o rozwój ścieżek rowerowych w Gminie Błonie, ratusz obiecał, że drgnie, ale bez konkretów i z małym wyjątkiem praktycznie cisza. Jestem za standaryzacją pokryć budowanych ścieżek rowerowych, światełko w tym zakresie powinn... rozwiń