Szczecińska Kolej Metropolitalna zagrożona? Przedsiębiorcy pełni obaw

Węzeł przesiadkowy Podjuchy oddany do użytku 28 maja 2021 roku w Szczecinie to pierwsza ukończona inwestycja w ramach SKM (fot. PAP/Marcin Bieleckifot. )
Szczecińska Kolej Metropolitalna, inwestycja wartości kilkuset milionów złotych, miała być gotowa na koniec 2023 roku. Wiele wskazuje na to, że realizacja w tym terminie okaże się niemożliwa. Północna Izba Gospodarcza podkreśla, że jest ona bardzo istotna dla mieszkańców, ale i dla przedsiębiorców.
- SKM to realizowany projekt systemu szybkiej kolei miejskiej łączącej szczecińskie osiedla: Prawobrzeża z centrum Szczecina oraz Policami, Goleniowem, Stargardem i Gryfinem, który wykorzystuje istniejący układ torów kolejowych i stacji.
- Zadanie powinno zostać zrealizowane do końca 2023 roku, jednak jest problem z inwestycjami w torowiska, za jaką odpowiadały spółki rządowe, czyli PKP PLK.
- Północna Izba Gospodarcza podkreśla wagę Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej dla rozwoju regionu i chce, by rząd objął tę inwestycję specjalnym nadzorem.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE0
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.