PARTNER PORTALU
  • BGK

Tak na urbanizacji zyskują miasta i… producenci drzwi

  • bad    18 października 2017 - 20:13
Tak na urbanizacji zyskują miasta i… producenci drzwi
Sprzedaż drzwi wejściowych jest ważnym wskaźnikiem urbanizacji. fot. pixabay

Analizy wskazują, że postępująca urbanizacja prowadzi do wyraźnego przesunięcia wzrostu sprzedaży drzwi wejściowych w kierunku dużych miast.




Niemiecki rynek charakteryzuje się znacznymi różnicami regionalnymi w zakresie sprzedaży drzwi wejściowych do mieszkań. W 2016 roku Hamburg osiągnął wzrost sprzedaży rzędu 10,4 proc., Brema spadek o 18,8 proc. W całym kraju odnotowano wzrost sprzedaży drzwi wejściowych o 4,5 proc. 

Analizy wskazują ponadto, że postępująca urbanizacja prowadzi do wyraźnego przesunięcia wzrostu sprzedaży w kierunku dużych miast. 

Kolonia na szczycie tempa wzrostu

Miasta Hamburg (wzrost sprzedaży drzwi wejściowych o 10,4 proc.) i Berlin (+10,2 proc.) zyskują przede wszystkim na tendencjach urbanizacyjnych. 

Na czele krajów związkowych uplasowała się Nadrenia Północna-Westfalia ze wzrostem sprzedaży w wysokości 7,5 proc. Na drugiej stronie skali znalazła się Brema, najmniejszy kraj związkowy, gdzie odnotowano spadek sprzedaży o 18,8 proc. Niewiele lepsze wyniki osiągnęły w 2016 roku Turyngia (-11,8 proc.) i Saara (-9,4 proc.). 

Jeśli chodzi o miasta na prawach powiatu, na szczycie tempa wzrostu znalazła się Kolonia (+22,6 proc.). Najgorzej prezentują się wyniki Neubrandenburg (-15,4 proc.).

Według danych statystycznych, w Niemczech, mimo boomu budowlanego, na tysiąc mieszkańców przypada tylko 2,5 nowych mieszkań. W Holandii buduje się o 20 proc. więcej mieszkań niż w Niemczech, w Polsce czy Belgii - o 60 proc. więcej mieszkań,  a w Austrii nawet dwukrotnie więcej niż w Niemczech. We Francji czy w Szwajcarii te wskaźniki są jeszcze wyższe.

Z badań wynika ponadto, że zbyt dużo domów buduje się na niemieckiej prowincji. W latach 2011-2015 zbudowano tam około 20 proc. za dużo domów, na przykład w Emsland w Dolnej Saksonii zbudowano o 1060 domów więcej, niż wynikałoby to z popytu.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
Ze względu na ciszę wyborczą komentowanie zostało wyłączone.

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.