PARTNERZY PORTALU

Tarcze drążące metro na Bemowo już na placu budowy

  • AKC    15 maja 2020 - 14:39
Tarcze drążące metro na Bemowo już na placu budowy
W nocy, z 14 na 15 maja, rozpoczęto transport 650-tonowych tarcz TBM Krystyna i Elisabetta (fot. UMW)

W nocy, z 14 na 15 maja, rozpoczęto transport 650-tonowych tarcz TBM Krystyna i Elisabetta. Niebawem rozpoczną one prace przy drążeniu tuneli dla pociągów metra. Wcześniej na stację Powstańców Śląskich dotarły elementy obudowy. To stamtąd rozpocznie się wiercenie w kierunku stacji ks. Janusza.




Po wydrążeniu tuneli centralnego odcinka linii M2 oraz odcinków na Targówku i Woli, cztery warszawskie tarcze drążące TBM o masie ponad 650 ton, długości niemal 100 metrów i średnicy ponad 6 metra każda, podzielone zostały na mniejsze elementy. Składowane były w fabryce tubingów przy ul. Marywilskiej. Tarcze TBM Anna i Maria są już na odcinku wschodnim M2, gdzie TBM Maria rozpoczęła drążenie tunelu ze stacji Bródno w kierunku stacji Trocka.

Czytaj też: Wrocław inwestuje w tramwaje. Plany budowy metra - na półkę

W nocy z czwartku na piątek rozpoczęły się transporty tarcz na stację Powstańców Śląskich. Montaż tarcz odbędzie się na placu budowy, a następnie tarcze zostaną opuszczone do szybu startowego, zlokalizowanego w miejscu, gdzie w przyszłości znajdować się będą tory odstawcze za częścią pasażerską stacji Powstańców Śląskich.

W ciągu tygodnia, nocami, kolejne elementy tarcz TBM będą przewożone transportem specjalnym na plac budowy.

Długość tuneli zachodniego odcinka drugiej linii metra to: 1369 m - tunel lewy, 1366 m - tunel prawy. Tarcze TBM będą więc miały do ułożenia 1824 prefabrykowanych pierścieni po 1,5 metra każdy.

Maszyny skrawające od momentu uruchomienia będą pracowały 24 godziny na dobę. Jedynym warunkiem dla zatrzymania pracy jest problem z napotkanym podłożem lub z samą maszyną czy też wymiana ostrzy tnących. Tarcza TBM jest w pełni zmechanizowana, jednak jej pracę nadzoruje 12-osobowa załoga, która pracuje na cztery zmiany. Do napędu TBM służy 16 par siłowników hydraulicznych.

Czytaj też: Ruszył przewiert tunelu metra na warszawskie Bródno

Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2. Składa się on z dwóch i pół kilometra tuneli oraz stacji Ulrychów (C05) i Powstańców Śląskich (C04). Wykonawca na zrealizowanie projektu wartego blisko 960 mln zł ma czas do listopada 2021 r. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!