PARTNER PORTALU
  • BGK

Tomaszów Lubelski doczeka się obwodnicy. Pozwolenie zostało wydane w 2010 r.

  • PAP/MG    17 maja 2019 - 18:50
Tomaszów Lubelski doczeka się obwodnicy. Pozwolenie zostało wydane w 2010 r.
- Jazda przez Tomaszów Lubelski w godzinach szczytu to jeden wielki, nie koszmarek, a koszmar - mówiła posłanka Beata Mazurek

Budowę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego (Lubelskie), w ciągu powstającej drogi ekspresowej S17, uroczyście rozpoczęto w piątek (17 maja). Obwodnica o długości 9,6 km, której koszt wynosi 193,5 mln zł ma być gotowa na wiosnę 2021 r.




  • Jazda przez Tomaszów Lubelski to - według posłanki Beaty Mazurek (PiS) "koszmar". Pozwolenie na  na budowę obwodnicy wydane zostało już w 2010 r. 
  • Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podkreślił, że obwodnice powinny być budowane nie tylko wokół wielkich miast, ale i w mniejszych miejscowości.
  • Burmistrz Tomaszowa Lubelskiego Wojciech Żukowski podkreślił, że obwodnica będzie miała wielkie znaczenia dla miasta, przez które przejeżdża blisko 20 tys. samochodów na dobę.

Wicemarszałek Sejmu, posłanka z Lubelskiego, Beata Mazurek (PiS) podkreśliła, że obwodnica pomoże zlikwidować zatory w ruchu, bo obecnie przejazd przez Tomaszów Lubelski "to koszmar".

- Jazda przez Tomaszów Lubelski w godzinach szczytu to jeden wielki, nie koszmarek, a koszmar. Wielokrotnie miałam okazję sama się o tym przekonać. Ufam głęboko, że ta obwodnica przyczyni się do tego, że ten koszmar dla mieszkańców miasta i tych wszystkich, którzy korzystają z tej drogi się skończy. Trzymam kciuki za wykonawców, by w 2021 r. doszło do otwarcia obwodnicy - powiedziała Mazurek.

Rząd PiS - dodała Mazurek - dostrzega potrzebę takich inwestycji.

- Jakość infrastruktury drogowej w Polsce, ale szczególnie tu na Lubelszczyźnie, bardzo się poprawia. To dla nas bardzo ważne - powiedziała.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podkreślił, że obwodnice powinny być budowane nie tylko wokół wielkich miast, ale i w mniejszych miejscowości.

- Obwodnice dużych miast to dzisiaj praktycznie codzienność, ale na obwodnice zasługują też takie miejscowości jak Sanok, Tomaszów Lubelski, Chełm i inne, w których żyją Polacy (…) chcący poruszać się bezpiecznymi, komfortowymi drogami. Wszyscy mamy do tego prawo. Rząd PiS ustalił to jako priorytet transportowy - powiedział Adamczyk.

Dodał, że budowa infrastruktury drogowej należy do działań mających na celu walkę z wykluczeniem komunikacyjnym, podobnie jak przywracanie połączeń autobusowych. Nawiązał do przyjętej w czwartek przez Sejm ustawy dotyczącej tej komunikacji.

- Niebawem ustawa trafi do Senatu i będziemy mogli powiedzieć: likwidujemy białe plamy w połączeniach autobusowych - powiedział Adamczyk.

Burmistrz Tomaszowa Lubelskiego Wojciech Żukowski podkreślił, że obwodnica będzie miała wielkie znaczenia dla miasta, przez które przejeżdża blisko 20 tys. samochodów na dobę.

- Obwodnica jest oczekiwana od dawna, jest niezbędna. Ruch jest tak duży, że praktycznie uniemożliwia nam rozwój. Uciążliwość jest bardzo duża, droga krajowa dziś przecina miasto na pół. Wszystkie uwarunkowania prawne dotyczące inwestycji przy drogach krajowych powodują, że niewiele można zrobić. Gdy stanie się gminna, będziemy mogli wybudować przy niej choćby ścieżki rowerowe, na to też mieszkańcy oczekują - posiedział Żukowski.

Obwodnica przebiegać będzie po wschodniej stronie miasta. Na przecięciu z drogą wojewódzką nr 850 powstanie węzeł Tomaszów Lubelski Północ, a na połączeniu z DK17 węzeł Tomaszów Lubelski Południe. Obwodnica będzie jednojezdniowa, a w obrębie obu węzłów dwujezdniowa. Nad doliną rzeki Sołokiji pobiegnie estakadą, zbudowane zostaną również drogi dojazdowe przeznaczone do obsługi ruchu lokalnego o łącznej długości 13,8 km. Wykonawcą jest firma Mota-Engil Central Europe.

Zabiegi samorządowców i parlamentarzystów z regionu o jej powstanie trwały od wielu lat. Pozwolenie na budowę wydane zostało już w 2010 r.

Obwodnica Tomaszowa Lubelskiego będzie częścią drogi ekspresowej S17, prowadzącej z Warszawy przez Lublin, Zamość, do przejścia granicznego z Ukrainą w Hrebennem. Obecnie opracowywana jest dokumentacja dla 120-kilometrowej trasy od Piask pod Lublinem do Hrebennego. Ukończenie tej dokumentacji pozwoli na ogłoszenie przetargu na wykonanie inwestycji w systemie projektuj i buduj. Budowa przewidziana jest na lata 2021-2025.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.