PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Tramwaje Śląskie zamawiają modernizację kluczowych linii w Zagłębiu

  • PAP/JS    31 sierpnia 2018 - 20:27
Tramwaje Śląskie zamawiają modernizację kluczowych linii w Zagłębiu
Składające się z trzech etapów przedsięwzięcie TŚ szacowane jest na ok. 885 mln zł (fot. pixabay.com)

Modernizację ponad 4 km głównej linii tramwajowej łączącej Sosnowiec z Będzinem, Czeladzią oraz Dąbrową Górniczą zamawia samorządowa spółka Tramwaje Śląskie. Zamawiane w innym przetargu prace dotyczą blisko 3 km linii w Dąbrowie Górniczej prowadzącej do Huty Katowice.




  • Będą to kolejne już roboty w ramach realizowanej pierwszej części projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM).
  • Cały projekt zakłada m.in. remonty 100 km torowisk, budowę ponad 20 km nowych linii oraz zakup 45 nowych tramwajów.
  • Składające się z trzech etapów przedsięwzięcie TŚ szacowane jest na ok. 885 mln zł kosztów kwalifikowanych netto (ok. 1,088 mld zł brutto; przy ok. 562 mln zł unijnego dofinansowania).

To jedne z większych remontów istniejących torowisk w obecnym miliardowym projekcie unijnym tego operatora.

Chodzi m.in. o modernizację jedynego połączenia sieci spółki od strony miast Górnego Śląska i Sosnowca z torowiskami na terenie pozostałych miast Zagłębia Dąbrowskiego. W przyszłości, dzięki m.in. tym pracom, będą mogły do nich dotrzeć nowoczesne tramwaje niskopodłogowe.

Jak wynika z ogłoszenia przetargowego Tramwajów Śląskich, przetarg podzielono na dwie części (zadania). Jedno to przebudowa wydzielonego torowiska w ciągu ul. Małobądzkiej w Będzinie na odcinku od Ronda Czeladzkiego do granicy z Sosnowcem. Łączna długość torów przewidzianych tam do przebudowy to ok. 6 km toru pojedynczego.

Druga część przetargu ma wyłonić wykonawcę modernizacji torowisk w Sosnowcu - od granicy z Będzinem do pętli Będzińska, samej pętli, oraz w ciągu ul. Będzińskiej w kierunku centrum - do ul. Staropogońskiej (dalszy odcinek jest modernizowany obecnie). Do przebudowy zaplanowano tam niespełna 2,8 km toru pojedynczego.

W drugim ogłoszonym teraz przetargu Tramwaje poszukują wykonawcy remontu wydzielonego torowiska wzdłuż ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej (ok. 6 km toru pojedynczego). To większa część tamtejszej linii wiodącej wzdłuż głównych arterii miasta, nieobjęta trwającymi pracami projektowymi miasta - zmierzającymi do ich gruntownej modernizacji.

Czytaj też: Śląskie planuje trzyletnią umowę na przewozy na 16 połączeniach kolejowych

Kryteriami oceny ofert w obu postępowaniach będą: cena w 80 proc. oraz gwarancja i doświadczenie osób kierowanych do realizacji zamówienia (po 10 proc.). Na wykonanie prac przewidziano 18 miesięcy - od podpisania umowy. Oferty w obu przetargach mają zostać otwarte 9 października br.

Będą to kolejne już roboty w ramach realizowanej pierwszej części projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM). Cały projekt zakłada m.in. remonty 100 km torowisk, budowę ponad 20 km nowych linii oraz zakup 45 nowych tramwajów.

Składające się z trzech etapów przedsięwzięcie TŚ szacowane jest na ok. 885 mln zł kosztów kwalifikowanych netto (ok. 1,088 mld zł brutto; przy ok. 562 mln zł unijnego dofinansowania).

W pierwszym etapie projektu ujęto dwa zadania związane z budową nowych linii (ul. Grundmanna w Katowicach i przedłużenie linii na Zagórzu w Sosnowcu), a także 24 zadania związane z modernizacją istniejącej infrastruktury, zakupy nowych tramwajów oraz trzech pojazdów specjalistycznych (pogotowia sieciowe i torowe).





REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • anty, 2018-09-02 18:17:05

    Szkoda, że linia 25 nie doczekała tych dobrych czasów. O wiele łatwiej chyba wyremontować istniejącą linię tramwajową, niż ją potem odtwarzać. W każdym razie, dzięki czyjejś głupocie, na tramwaj nie mamy w Grodźcu i Wojkowicach już co liczyć. Autobus 25 to jakaś marna namiastka komunikacji miejskiej..., z każdą aktualizacją rozkładu kursów jest coraz mniej, za biletami trzeba biec kilka kilometrów, po czym się okazuje, że automat nie przyjmuje monet, turystyczne trasy innych autobusów to też jakaś parodia. Przeciętny mieszkaniec idzie więc do komisu i kupuje starego rzęcha za 2000-4000 zł, by w ogóle mieć się czym gdziekolwiek dostać, w efekcie jedzie sobie wygodniej, znacznie szybciej i przy instalacji LPG czasem nawet taniej. Taką mamy beznadziejną komunikację miejską.  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.