PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Urząd Miasta w Lublinie będzie miał nowy biurowiec. Ratusz pokazał wizualizacje

  • Michał Wroński    13 marca 2019 - 16:20
Urząd Miasta w Lublinie będzie miał nowy biurowiec. Ratusz pokazał wizualizacje
Lubelscy urzędnicy pracują w różnych punktach miasta (mat. UM Lublin)

Siedem pięter, podziemny parking i około 6500 metrów kwadratowych powierzchni biurowej – tak będzie wyglądał nowy biurowiec lubelskiego ratusza. Na razie nie wiadomo ile miałaby kosztować inwestycja. Wiadomo natomiast, że jej realizacja jest już przesądzona. Przeprowadzka urzędników już się rozpoczęła.




- Prezydent Krzysztof Żuk podjął decyzję dotyczącą budowy biurowca na potrzeby Urzędu Miasta Lublin - podało 13 marca 2019 r. biuro prasowego lubelskiego ratusza.

Jak poinformowało biurowiec miałby stanąć przy ulicy Leszczyńskiego 20, czyli w miejscu, gdzie znajduje się budynek już dziś mieszczący część wydziałów urzędu (m.in. Biuro Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, Urząd Stanu Cywilnego, czy Wydział Inicjatyw i Programów Społecznych). Ten obiekt miałby zostać wyburzony. Do nowego budynku mają zostać przeniesione wydziały obecnie rozlokowane na terenie całego miasta i znajdujące się w pomieszczeniach biurowych wynajmowanych od podmiotów zewnętrznych.

Czytaj: Gotowa jest koncepcja nowego dworca metropolitalnego w Lublinie

Obecnie - jak podał ratusz - trwają prace nad koncepcją realizacyjną nowego biurowca. Jego powierzchnia biurowa ma wynosić ok. 6,5 tys. metrów kwadratowych, a powierzchnia całkowita blisko 14 tys. m. kw. Będzie miał 7 kondygnacji, w tym 1 podziemną przeznaczoną na parking dla 56 samochodów.



- Po odebraniu ostatecznej koncepcji realizacyjnej Prezydent podejmie działania związane z procesem inwestycyjnym - informuje lubelski ratusz.

W związku z koniecznością wyburzenia obecnego budynku przy ul. Leszczyńskiego 20 znajdujące się w nim wydziały urzędu będą przeprowadzone na nowe miejsca. Jako pierwszy do przenosin został wytypowany Wydział Komunikacji, który na początku stycznia zaczął przeprowadzać się do pomieszczeń wynajmowanych od prywatnej firmy. Na mocy podpisanej we wrześniu 2018 r. dziesięcioletniej umowy najmu wydział otrzymał do dyspozycji ponad 2000 m.kw. powierzchni (za każdy metr ratusz ma płacić 59,85 zł miesięcznie).

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.