Partnerzy portalu

W czerwcu pasażerowie skorzystają z trzech nowych stacji w lubelskim

W czerwcu 2023 r. pasażerowie skorzystają z nowych stacji Szczebrzeszyn Miasto i Niedzieliska-Kolonia oraz przystanku osobowego Długi Kąt na linii kolejowej nr 69 w województwie lubelskim - poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe.
Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
  • Obiekt w Szczebrzeszynie powstaje bliżej przejazdu kolejowo drogowego. Nowy przystanek w Długim Kącie budowany jest w sąsiedztwie przejścia dla pieszych przez tory.
  • W obu przypadkach nowe perony będą wyposażone w wiaty, ławki, poręcze do odpoczynku, oznakowanie, tablice informacyjne, gabloty z rozkładem jazdy, energooszczędne oświetlenie LED, pochylnie i stojaki rowerowe.
  • Przystanki poprawią wygodę podróży w kierunku Zamościa, Rzeszowa oraz Lublina.

Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe przekazał w piątek, że w czerwcu 2023 r. pasażerowie skorzystają z nowych stacji Szczebrzeszyn Miasto i Niedzieliska-Kolonia (dawniej Klemensów) oraz przystanku osobowego Długi Kąt między Lublinem a Zwierzyńcem (linia kolejowa nr 69). Jak dodał, prace za ok. 7 mln zł realizowane są przez spółkę w ramach "Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025".

Przystanki poprawią wygodę podróży w kierunku Zamościa, Rzeszowa i Lublina

Jakubowski poinformował, że nowy, jednokrawędziowy peron w Niedzieliska-Kolonia wybudowany został bliżej skrzyżowania torów z drogą powiatową. Zostały już na nim ustawione wiaty, ławki, oznakowanie i tablice z rozkładami jazdy. Do peronu prowadzi chodnik z pochylnią od strony przejazdu kolejowo-drogowego.

Natomiast w Szczebrzeszynie i Długim Kącie - wskazał Jakubowski - ustawiane są ścianki peronów. "Obiekt w Szczebrzeszynie powstaje bliżej przejazdu kolejowo drogowego. Nowy przystanek w Długim Kącie budowany jest w sąsiedztwie przejścia dla pieszych przez tory" - poinformował.

Przekazał, że w obu przypadkach nowe perony będą wyposażone w wiaty, ławki, poręcze do odpoczynku, oznakowanie, tablice informacyjne, gabloty z rozkładem jazdy, energooszczędne oświetlenie LED, pochylnie i stojaki rowerowe.

Jakubowski zaznaczył, że przystanki poprawią wygodę podróży w kierunku Zamościa, Rzeszowa oraz Lublina.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, cytowany w komunikacie, wskazał, że ubiegły rok był rekordowy pod względem liczby pasażerów polskiej kolei. "Liczymy, że rok 2023 pozwoli nam bić kolejne rekordy" - zauważył dodając, że jest to możliwe "dzięki inwestycjom realizowanym przez rząd i zmianie filozofii myślenia o transporcie kolejowym".

Prezes PKP PLK: połączenia kolejowe wracają do mniejszych miejscowości

Jak wskazał prezes PKP PLK Ireneusz Merchel, połączenia kolejowe po latach wracają do mniejszych miejscowości. "Rządowy program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025 pozwala coraz częściej wybierać ekologiczną kolej jako atrakcyjny środek transportu w codziennych i okazjonalnych podróżach" - stwierdził.

Na przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu, promowanie ekologicznych środków transportu oraz wspieranie polskiej gospodarki w ramach "Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025" przeznaczono 1 mld zł. W programie uwzględniono 314 lokalizacji (185 na liście podstawowej i 129 na rezerwowej).

W woj. lubelskim inwestycje obejmą 20 przystanków na liście podstawowej: Łagiewniki, Żurawnica, Leopoldów, Sarnów, Bystrzyca koło Lublina, Kraśnik, Wólka Niedzieliska, Zamość Starówka, Zamość Wschód, Chotyłów, Szczebrzeszyn Miasto, Niedzieliska - Kolonia, Długi Kąt, Chełm, Grabów Szlachecki, Milanów, Bezwola, Lisiowólka, Jaski i Aleksandrów.

Spółka poinformowała, że podróżni korzystają już z nowych peronów w Leopoldowie na trasie Łuków - Dęblin, rozpoczęły się prace w Sarnowie, podpisano umowy na zaprojektowanie i budowę przystanków Łagiewniki, Bystrzyca koło Lublina, Kraśnik, Żurawnica i Wólka Niedzieliska, natomiast dla przystanków Zamość Starówka oraz Zamość Wschód przygotowywana jest dokumentacja projektowa.

KOMENTARZE0

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!