PARTNER PORTALU
  • BGK

W kwietniu GDDKiA ma wybrać firmy do badań archeologicznych

  • PAP/bad    2 kwietnia 2018 - 15:55
W kwietniu GDDKiA ma wybrać firmy do badań archeologicznych
Nie ma jeszcze wybranego wykonawcy na projekt i budowę odcinka Łomża- Zachód do węzła Kolno. Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

W kwietniu GDDKiA w Białymstoku chce wybrać firmy, które wykonają badania archeologiczne poprzedzające prace przy budowie odcinków drogi S61 Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna.




  • Wtedy drogowcy planują wybrać najkorzystniejsze oferty w ogłoszonym przetargu na powierzchniowe, rozpoznawcze badania archeologiczne.
  • Białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który odpowiada za realizację inwestycji ogłosił zestawienie ofert, które wpłynęły do przetargu.
  • Odcinek drogi ekspresowej Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna ma mieć 90,9 km. To łącznie sześć zadań inwestycyjnych. Na badania archeologiczne GDDKiA dysponuje kwotą 256,2 tys. zł brutto. Z badań jest wykluczona obwodnica Stawisk.

 

- Badania ruszą zapewne w maju, gdyż po podpisaniu umowy wykonawca będzie musiał jeszcze uzyskać pozwolenie na badania - poinformował rzecznik prasowy GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski.

Po podpisaniu umów, wykonawcy badań archeologicznych będą mieli na ich przeprowadzenie 110 dni.

Malinowski dodał, że najwcześniej, "w pierwszej kolejności" badania będą prowadzone na odcinku od węzła drogowego Podborze (wraz z węzłem) do węzła Śniadowo (bez tego węzła). - Wstępnie zakładamy, że zajmie to około tygodnia, potem zajmiemy się kolejnymi odcinkami - dodaje Malinowski.

Spośród zadań na trasie od Ostrowi do Szczuczyna, GDDKiA nie ma jeszcze wybranego wykonawcy na projekt i budowę odcinka Łomża- Zachód do węzła Kolno, czyli głównego fragmentu planowanej obwodnicy Łomży.

Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd będzie wiodła do Rygi na Łotwie.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
Ze względu na ciszę wyborczą komentowanie zostało wyłączone.

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.