PARTNER PORTALU
  • BGK

Warszawa buduje niecodzienny most

  • pt    2 marca 2018 - 14:30
Warszawa buduje niecodzienny most
Punkty załamań staną się naturalnymi punktami widokowymi zapraszającymi do zatrzymania się i podziwiania wiślanego krajobrazu (fot.mat.prasowe)

Dzięki temu oryginalnemu mostowi piesi i rowerzyści będą mogli z Warszawskich Bulwarów przedostać się na drugi brzeg Wisły.




  • Jest umowa na projekt nowej przeprawy przez Wisłę.
  • Most pieszo-rowerowy ma powstać do 2020 roku.
  • Budowa będzie kosztowała ponad 6,5 mln zł.

W piątek, 2 marca podpisano umowę na projekt budowlany pierwszego warszawskiego mostu pieszo-rowerowego, który w 2020 r. połączy brzegi Wisły na wysokości ul. Karowej i S. Okrzei.

Nowa przeprawa na wysokości ul. Karowej i S. Okrzei połączy rewitalizowane obecnie obszary prawobrzeżnej Warszawy z bulwarami wiślanymi, tworząc spacerowy ciąg pomiędzy ul. Ząbkowską a Powiślem i Krakowskim Przedmieściem.

Dzięki włączeniu mostu w istniejący i planowany układ dróg rowerowych po obu stronach Wisły ma powstać korytarz łączący Pragę i Targówek z Powiślem, Śródmieściem, a nawet Wolą.

- Przybliżamy Wisłę mieszkańcom. Nowa, ponad 400 metrowa przeprawa, doskonale dopełni bulwary i ułatwi spacerowiczom  przedostanie się na drugi brzeg rzeki - mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.

Czytaj: Warszawa w dwa miesiące wykorzystała roczny limit smogowych dni

Projekt budowlany, który opracuje spółka Schuessler-Plan Inżynierzy ma być gotowy na początku przyszłego roku. Wartość umowy z to 6,6 mln zł. Kolejny etap to ogłoszenie przetargu i wybór wykonawcy obiektu.

Oryginalny projekt

Projekt architektoniczny mostu pieszo-rowerowego został wybrany w międzynarodowym konkursie, ogłoszonym pod koniec 2016 roku i rozstrzygniętym we wrześniu 2017 roku. Zgłoszono w nim aż 40 prac konkursowych, z czego 6 z zagranicy.

Pierwszą nagrodę w wysokości 100 tys. zł oraz zaproszenie do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki otrzymała spółka Schuessler-Plan Inżynierzy. Ich koncepcję nagrodzono m.in. za powściągliwą i niezwykle elegancką formę, wpisującą się w pejzaż tej części miasta oraz wysoką jakość architektury.

Projektanci „zachowując oryginalny i niepowtarzalny wygląd przeprawy, nie starali się konkurować z charakterystycznymi obiektami zlokalizowanymi w sąsiedztwie mostu”, jury doceniło także możliwość sprawnej i efektywnej realizacji tego projektu.

Ciekawostką jest to, że most nie będzie prostą „belką” przerzuconą pomiędzy brzegami, do czego jesteśmy przyzwyczajeni. Otóż osie ulic Karowej i S. Okrzei nie są w jednej linii i dlatego most będzie „przełamany” w okolicach przyczółków. Aż do drugiej podpory na jednym i drugim brzegu będzie w osi ulic a pomiędzy nimi będzie przebiegał skośnie. Punkty załamań staną się naturalnymi punktami widokowymi zapraszającymi do zatrzymania się i podziwiania wiślanego krajobrazu.

 

 

 

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.