PARTNER PORTALU
  • BGK

Warszawskie metro i tramwaje z unijnym zastrzykiem. Będzie się działo

  • aw    3 października 2017 - 14:14
Warszawskie metro i tramwaje z unijnym zastrzykiem. Będzie się działo
Metro Warszawskie ma decyzje środowiskowe na obydwa planowane odcinki (Fot. PTWP )

Ponad 2,6 mld zł zostanie przeznaczonych na rozbudowę II linii metra, budowę nowych tras tramwajowych i przebudowę ul. Wał Miedzeszyński. To efekt podpisanej we wtorek (3 października) umowy na dofinansowanie z Unii Europejskiej miejskich inwestycji komunikacyjnych.




• Jak podaje warszawski ratusz, prawie dwa miliardy złotych zostanie przeznaczone na rozbudowę II linii metra i zakup taboru.

• Metro Warszawskie czeka w tej chwili na wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej. 

• Niemałe pieniądze zostaną przeznaczone na stołeczne tramwaje. To największe inwestycje tramwajowe w Polsce od 60 lat.

 

Warszawskie metro z dofinansowaniem i decyzjami środowiskowymi

Do obecnie budowanych stacji (trzech na Woli oraz trzech na Pradze-Północ i Targówku) dojdą trzy stacje na północy (roboczo nazywane „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy św. Wincentego i L. Kondratowicza oraz „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej) oraz dwie na zachód (roboczo nazywane „Wola Park” przy skrzyżowaniu ulicy Górczewskiej i T. Krępowieckiego oraz „Powstańców Śląskich” przy skrzyżowaniu ulicy Górczewskiej i Powstańców Śląskich) czyli 3+2. To razem ok. 6 km nowej trasy. W ramach dofinansowania kupionych zostanie także 17 nowych pociągów metra.

Metro Warszawskie ma decyzje środowiskowe na obydwa planowane odcinki. Projektant odcinka północnego, firma ILF Consulting Engineers Polska, przekazał już przygotowane projekty i są one analizowane przez specjalistów Metra.

Metro Warszawskie czeka w tej chwili na wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej. Projektant zachodniego odcinka, konsorcjum Biura Projektów „Metroprojekt” z AMC Andrzej M. Chołdzyński, pracuje nad dokumentacją. Metro Warszawskie planuje wkrótce złożyć wniosek o ustalenie lokalizacji linii kolejowej. Budowa 3+2 dla odcinka wschodniego będzie oznaczała zakończenie II linii, natomiast na Bemowie w planach są jeszcze trzy stacje oraz nowa stacja techniczno-postojowa zlokalizowana w Morach.

Tramwajowe inwestycje

Tramwaje Warszawskie dostaną z UE ponad 600 mln zł dofinansowania do budowy linii tramwajowej do Wilanowa i na Gocław, kupno 68 tramwajów i budowę zajezdni na Annopolu.

To największe inwestycje tramwajowe w Polsce od 60 lat. Linia do Wilanowa (dofinansowanie 554 638 744,87 zł) będzie miała niemal 12 km długości i 18 przystanków. Jej trasa prowadzi od Dworca Zachodniego ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., Rakowiecką, Belwederską i Jana III Sobieskiego do osiedli mieszkaniowych na dawnych polach wilanowskich. Tramwaje Warszawskie zaplanowały także budowę dwóch odgałęzień - ulicą J. Gagarina na Sielce i św. Bonifacego na Stegny. Projekt to także zakup 50 dwukierunkowych tramwajów i budowa zajezdni tramwajowej na Annopolu.

Linia na Gocław (dofinansowanie blisko 62 mln zł) o długości niemal 4 km, z ośmioma przystankami pobiegnie od al. J. Waszyngtona wzdłuż wschodniego brzegu Kanału Wystawowego, potem korytarzem al. Tysiąclecia, ul. gen. T. Bora-Komorowskiego i skończy się pętlą w okolicach Trasy Siekierkowskiej. Dodatkowo w ramach projektu wykonana zostanie przebudowa trasy tramwajowej w al. J. Waszyngtona na odcinku rondo J. Waszyngtona – rondo Wiatraczna oraz kupionych 18 tramwajów jednokierunkowych.

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych przygotowuje przebudowę ok. kilometrowego odcinka ul. Wał Miedzeszyński od skrzyżowania z Traktem Lubelskim do węzła z przyszłą trasą S2 (Południowa Obwodnica Warszawy) w rejonie ul. Ogórkowej. Unia Europejska dofinansuje tę budowę kwotą ok. 40,3 mln zł. Wał Miedzeszyński będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, obustronne chodniki i trasy rowerowe, jezdnie lokalne, odwodnienie, oświetlenie, będzie także nowa zieleń. W ten sposób układ dróg miejskich w tym rejonie zostanie połączony z POW. Obecnie trwa postępowanie o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Prace budowlane mają ruszyć w II połowie 2018 r.

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.