PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Wrocław: powstała koncepcja trasy tramwajowo-autobusowej na Swojczyce

  • Grzegorz Dyjak    5 marca 2019 - 16:30
Wrocław: powstała koncepcja trasy tramwajowo-autobusowej na Swojczyce
Koncepcję nowej trasy tramwajowo-autobusowej przedstawił prezydent Jacek Sutryk (fot. Wroclaw.pl)

Trasa tramwajowo-autobusowa na Swojczyce będzie przebiegała przez nowe mosty Chrobrego, na których budowę niedawno ogłoszono przetarg. Nowe dwukierunkowe torowisko będzie miało ponad 2,1 km długości. Odpowiednia technologia zapewni możliwość poruszania się po torowisku autobusom.




  • Nowa linia ma za zadanie wydłużyć zasięg tramwajów obsługujących pętlę Sępolno do nowej pętli, która ma powstać na Swojczycach.
  • Trasa będzie miała około 2140 metrów (razem z modernizacją pętli Sępolno i budową nowej pętli Swojczyce). W ramach jej budowy zostanie kompleksowo wyremontowana ulica Swojczycka na odcinku 1620 metrów. Inwestycja obejmuje m.in. budowę pięciu nowych przystanków tramwajowo-autobusowych, dwóch pętli, 28 nowych przejść dla pieszych.

- Jestem zadowolony, że dzięki zaangażowaniu mojego zespołu udało się szybko ogłosić przetarg na Mosty Chrobrego. To jest pierwszy krok do realizacji koncepcji tramwaju na Swojczyce. Chcemy lepiej skomunikować tamten rejon Wrocławia. Tramwaj poprawi jakość życia mieszkańców miasta, jak i całej aglomeracji - mówi prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

Przebieg nowej linii planowany jest z ul. Mickiewicza poprzez nowe mosty Bolesława Chrobrego (od razu będą budowane z torowiskiem) i dalej ulicą Swojczycką. Za skrzyżowaniem Swojczyckiej z Mydlaną torowisko ma przechodzić z północnej strony drogi na południową. Dzięki temu pasażerowie będą mieli lepszy dostęp do przystanku. Taka koncepcja budowy nowej linii pozwoli zachować zdecydowaną większość rosnących w okolicy drzew.

Po torowisku będą jeździły także autobusy

- Odpowiednia technologia zapewni możliwość poruszania się po torowisku autobusom. Dodatkowo przebudowane zostaną skrzyżowania w tamtym rejonie, z uwzględnieniem potrzeb pieszych, rowerzystów i komunikacji zbiorowej - mówi Mariusz Konecki z Wrocławskich Inwestycji.

Koncepcja zakłada przebudowę pętli na Sępolnie. Przystanek zlokalizowany zostanie w takim miejscu, by mógł obsługiwać pasażerów z tej pętli i tramwajów kursujących na Swojczyce, a także autobusów. Trzy kolejne przystanki przewidywane są przed skrzyżowaniem z ul. Mydlaną, przy stacji paliw i przed skrzyżowaniem z ul. Magellana.

Według założeń koncepcji zostanie zmieniona geometria skrzyżowania Mickiewicza/Monte Cassino. Istniejący wjazd w ulicę Marco Polo zastąpi nowy łącznik będący przedłużeniem ulicy Mydlanej w kierunku Marco Polo. A skrzyżowanie Swojczyckiej z Mydlaną zostanie wyposażone w sygnalizację świetlną, która m.in. umożliwi przejazd tramwajów na południową stronę ulicy. Druga sygnalizacja świetlna ma obsługiwać skrzyżowanie Swojczyckiej z Magellana.

Czytaj też: Jacek Sutryk podsumował pierwsze sto dni swojej prezydentury

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • rei, 2019-03-16 11:40:52

    Dobry, wyczekiwany krok inwestycyjny miasta. Poprawi spadający komfort mieszkańców. W połączeniu z linią kolejową do Jelcza, nowymi przystankami na tej linii, parkingami P&R i planowaną Trasą Swojczycką spowoduje że kiedyś droga która obsługuje tranzyt (Strachocińska, Kowalska) będzie realnie os...iedlową.  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.